Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48
Ф. ЛЮБИНЕЦЬКА УКРАЇНСЬКА ЖІНКА І УКРАЇНСЬКА ШКОЛА. Нас можуть запитати, чому проблему україн ської школи виносимо на сторінки офіціозу Союзу Українок Америки "Наше Життя”. Адже ж це справа, яка вимагає обговорення в загально громадській пресі. Воно ніби так. Але є дві причини, чому пору шуємо її саме у жіночому органі. 1. На жіночій конференції, яка відбулась на Союзівці минулої осени ’’Українська жінка в двох сві тах” нашому шкільництву присвячено відносно до сить місця (дискусійні лави: "Українські школи і молодіжні організації” та споріднені з тією темати кою дві інші лави ’’Українська мова в двох світах” і ’’Ідентичність і традиції”). На всіх трьох лавах було багато присутніх і дискусія була живою. Коли отже українські школи досі, так би сказати, жили своїм власним життям, то на цій конференції виглядало, що вони починають входити у сферу глибшого заці кавлення нашим жіноцтвом. 2. А другою причиною, чому власне тут пору шуємо цю справу, це слова однієї матері, що сьо годні у 95% власне вони, матері, вибирають школи для своєї дитини. (Не во гнів вам, батьки!). Досі СУА був організаційно пов’язаний тільки зі світличками чи садочками, які являються підбудовою нашого шкіль ництва. І власне щасливо складається, що наша мо лодша і молода Генерації (як виглядало на вище зга даній конференції) глибше поцікавились і нашим шкільництвом. З ходом часу міняються і зацікавлен ня. Число дітей в наших школах до тієї міри в остан ніх часах зменшилось, що менші школи вже переста ли існувати, а в більших убуток дітей є від 50%—75%. Цілоденні католицькі школи рятуються ще тим, що набирають дітей чужинців, а кляси ділять на від діли, суботні українознавчі школи здебільшого діють, але як далі число дітей в тих школах в такому темпі зменшуватиметься, то вони будуть поволі лікві дуватись. Беремо під увагу зменшення популяції, беремо під увагу розсіяння нашої середньої і молодої Гене рацій по окраїнах великих міст, бо це модний тепер спосіб поселень. Але скажімо собі таки правду в очі: багато наших українських родин відмовляється посилати своїх дітей до українських шкіл. І тут потрібне втручання СУА в акцію вдержання у майбутньому всього нашого шкільництва. Ми цілком свідомі того, що СУА виконує дуже багато і дуже корисної роботи в нашій громаді. Згадати б тільки організування нашого жіноцтва вза галі, присвоювання української культури в україн ські доми (українська мова, традиція, вишивка, кера міка і інд), створення і удержування тривалого пам’ятника української культури Українського Музею, збирання фондів на піддержку студій нашої МИХАЙЛО ОСАДЧИЙ А ростуть калини по обніжках. А калина стигне восени. По калинах знає переїжджий, Де чиєї матері сини. А вже тая червона калина, А ми тую калиноньку рвем, Традиційна туга Батьківщини, Що в обніжках талану живе. Так уже судилося калині На межі плодити і рости. Задивляюсь в очі Батьківщини, — Дві краплини Божої роси. Два бурани кратери глибинні, Два вулкани, ніжні дві калини. Quos Ego...Поезії. "Сучасність” 1974 молоді в країнах Південної Америки, та різні інші суспільні акції. Але одночасно ми занепокоєні, що українське організоване жіноцтво якось байдуже ставиться до нашого шкільництва, (а може так досі ставилось), яке на наших очах занепадає. А ми не можемо забувати, що те українське шкільництво із своїм середовищем із своїм навчан ням про нашу культуру вцілому є найсильнішим чин ником у зміцненні ідентичности молодого покоління і виховання прийдешніх наших культурних і суспіль них працівників. Піднесення тематики українського шкільництва на згаданій жіночій конференції на ”Союзівці”дає нам певного роду надію, що наші жінки починають звертати увагу і на цю сторінку українського життя на поселеннях. І ми глибоко віримо, що опрацюван ня тематики українського шкільництва на жіночу конференцію, це не був тільки хвилевий спалах, але тривала постанова почати активну дію і в цій ді лянці. Конкретно: тему значення українського шкіль ництва треба б включити в програмусходин Відділів СУА, особливо таких, де гуртуються матері дітей у шкільному віці: Обговорювати значення україн ського шкільництва у вирощуванні молодого поко ління з точки зору психологічної національно-вихов ної і соціологічної. Спеціялістів в тих ділянках ми вже маємо серед нашого молодого покоління. Головне, творити на терені СУА атмосф еру важливости українського шкільництва і наших моло діжних організацій власне в добу упадку моральних вартостей, заохочувати наших молодих спеціялі- сток-педагогів до опрацьовування шкільних програм для укр. шкіл, достосованих до сучасних вимог життя, до активної педагогічної праці в наших шко лах і т.п. Оця власне громадська опінія про ролю українських шкіл в наших часах посилена на терені жіночих організацій може багато причинитися до по кращання стану нашого шкільництва сьогодні. 16 ’НАШЕ ЖИТТЯ”, ЛИПЕНЬ-СЕРПЕНЬ 1983 Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top