Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48
Л-КА ПАЛОМНИКИ Гранатово-темне небо перед світанком. Зорі приблідли і наче відплили в далечінь. Попереднього вечора були такі ясні, здавалося зависли так близенько, що можна б їх із високої драбини позби рати до кошика. їдемо автобусом на летовище в Каїро і хоч вулиці освітлені але все таки темно. Сиджу біля водія, ми вже старі знайомі, і він розказує мені про свою рідню. Заговорилися ми; я глянула вперед і побачила дивне диво. НМА ПЛОЩІ ПЕРЕД БУДИНКОМ ЛЕТОВИЩА ХІБА НЕ ВПАВ СНІГ? "Що це таке біле та й ще наче б хвилювалося”? питаю водія. ’’Сьогод ні відлітають прочани до Мекки”, вияснює він. Доїхати під будинок неможливо, то ж дово диться пішки пропихатися через натовп. Це не тільки прочани одягнені в сніжно-білі ґалібеї, але супро водить їх ціла сім’я, від немовлят до стариків. Я усвідомила собі, що мої думки і почування перенеслися були цілковито в старовину, а це ж будні, я є в країні Аллаха, де панує релігія Магомета. Кожний віруючий, а в крайньому разі один член сім’ї має раз в житті відбути прощу до Мекки. Обійти довкруги священний мечет і сім разів поцілувати Каад-у, чорний камінь, що за віруванням подарував Магометові архангел Гавриїл. Прочани прощаються з мужчинами легкими обіймами і поцілунками, а жінки? Жінки стоять побіч завинені з головою в чорну плахту і тільки очі видно. Чорні, лискучі, вологі від стриманих сліз, очі. Хочеться сказати їм не три вожтесь, ця проща коротка, може і одноденна! Це не верблюжа каравана через пустиню здана на розбій, буревій, холод, спрагу, голод, а може і смерть. Вони поїдуть літаком, наймодернішим засобом кому нікації і не йти їм пішки як .... як моїм землякам на святу Гошівську гору. І перед очима з’явився давно забутий образ. Мої земляки збираються процесією з-під старенької БОГДАН КРАВЦІВ ПАМ’ЯТЬ Були пожежі й відблиски заграв страшні, Багріли кров’ю дні в жорстокій скруті, — Та в світ вигнання, на дороги завтрашні, Прослався світень із любистку й рути. Мов проясень у тьмяному об’явленні, У спогаді тривають речі сутні: Гора над Свіржом, дім під квіттям яблуні І ти — найперша у ліловій сукні. 24 лист опада 1972 "Зібрані твори" том І. церковці на прощу до Гошева. А мені не дозволили. Я в дитячій розпуці, роздумую як би покарати батьків? Хіба вмерти? Лягти на стіл, зложити руки, накритися марлею, щоби мухи не лазили і ніби вмерти. Як будуть всі жалувати, заводити ”ой треба було пустити до Гошева, треба було пустити”. Хоч це ніби легко, але я такої штуки мабуть не втну. Краще подивлюся хто згуртувався на цвинтарі біля церкви. Спереду старший брат несе хрест, отой, що залізною клямрою прикріплений до тетраподу; дві патериці парубки, а дівчата чотири хоругви. За ними прочани в святковому одінні, в кожушках — безрукавках, волосом назовні, через плече перев’язані чоботи, черевики чи ходаки, а в руках вузлик із білого льняного полотна з харчами; хліб, плесканка сира, солонина, варені яйця, квашені огірки. З побожною піснею вирушили прочани в дводенну путь до Гошева на відпуст. * ★ * До Мекки дорога вірним відкрита, а Гошівську гору булдозерами зрівняли зі землею. Чудотворний образ Богоматері жде повороту. Жде, як усі ми. Чудотворний образ Божої Матері подарував манастиреві в Гошеві український шляхтич і фундатор того ж манастиря Микола Маркович Гошовський. Ця ікона була олійною відбиткою Белзької — Ченстоховської чудотворної ікони. Правдоподібно шляхтянка Варвара з Рибінських Лобенська їздила до Ченстохови в 1701 році і там купила декілька відбиток ікони і вблагала, щоби їх доторкнути до Ясногірської чудотворної ікони. Вона була посвоячена із українським шляхтичем Андрієм Шугаєм і одну з них йому подарувала. Під час воєнних хуртовин у 1734 році доньки Андрія Шугая втекли до Дунаєва — майна Гошовських і там вертаючись домів ікону залишили. Гошовський не хотів її віддати, а що прославилась вона вже чудами, він примістив її в костьолі в Дунаєві, де для неї призначили місце в захристії. Невдоволений тим Гошовський рішив подарувати і перенести ікону до манастиря 0 0 . Василіян в Гошеві, де мав свої добра. Звернувся в тій справі до митрополита Атанасія Шептицького. По основній перевірці всіх зізнань про чудотворність ікони, грамотою з 7. 11. 1737 року митрополит проголосив її ’’благодатною”, чудо творною і в тому році з великою врочистістю і процесією перенесли ікону на Гошівську Гору. В 1937 році на свято Спаса манастир обходив 200-ліття чудотворної ікони Божої Матері. Під час Другої світової війни німці примістили свої оборонні гармати в північно-західній частині Гошівської Гори. Манастир і церква були під сильним обстрілом, але ікона чудом врятувалася. В неділю 8 червня 1944 року зняли чудотворну ікону і заховали в безпечному місці. У 1948 році прийшла вістка, що НКВД ув’язнило ченців і знищило до основ церкву і манастир. (’’Паломники” прочитано вперше на ширших сходи нах 64-го Відділу СУА). ’’НАШЕ ЖИТТЯ”, ЛИПЕНЬ-СЕРПЕНЬ 1983 15
Page load link
Go to Top