Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36
ГІавлина Олексів Виховання батьків Багато говориться в нашій пре сі про те, як вщігіити дітям любов і пошану до української культу ри. Це так, як із погодою, що про неї часто говорять, але мало реального можуть в тому напрям ку зробити. „Змінити чиюсь на станову, не є так трудно“ писала Марія Резі, відома виховниця. „А- ле змінити чиюсь поведінку так, щоб вона годилась із новою наста новою — дуже трудно“. Та це мо жливе. Найперше треба признати собі, що на те немає однієї відповіді. Можливо потрібний новий погляд, нові вказівки для цього динаміч ного часу. У формі студійних чи дискусійних груп, що в кожній громаді вдумливо розглядали б і вирішували б ці спеціяльні проб леми, примінюючи найновішу на укову методу. Треба працювати над тим в охочій співдії. Кожне рередовище повинно працювати над своїми власними проблемами і на свій власний спосіб. Всеж та ки, заки зможемо приступити до цієї спеціяльної проблеми -— як найкраще навчити дітей любити, шанувати і продовжувати україн ську культурну спадщину — му симо найперше зрозуміти здорові засади розвитку і виховання дити ни. Найбільш виразною ціллю на шого виховання є — виховати ді тей на зрілих і відповідальних до рослих людий. Які є основи пове дінки й росту дитини, що доведуть найпевніше до розвитку повної особовости громадянина демокра тичної держави? Який підхід по винні взяти дорослі в їх виховній настанові, щоб скріпити ці основи в дитині? Основні характеристичні прик мети зрілої й відповідальної лю дини є такі: 1. Відчуття певности і вміння достосувати себе. Павлина Олексів — це вчителька гігієни і родинного життя в середній школі. На запрошення редакції Н. Ж. вона опрацювала справу виховання батьків, як її тепер наладнують в аме риканських школах. 2. Зрозуміння себе самого й ін ших. 3. Зрозуміння ціннощів демокра тичного суспільства. 4. Опанованість, відповідаль ність і свобода. 5. Охоча настанова для змін. При помочі систематичного розгляду тих прикмет зрілої і від повідальної одиниці батьки мо жуть засвоїти собі пізнання які стосувати виховні методи, щоб у- спішно виховати свою дитину. Це не значить, що взаємини батьків із дітьми повинні бути контрольо вані такими розумовими спонука ми. Всі ми знаємо, що взаємини батьків і дітей в першу чергу о- сновані на почуванні. Всеж таки, розумова оцінка ролі батьків і справжнє зрозуміння потреб дити ни — це важлива передумова д о брих і чуттєво здорових взаємин батьків і дітей. Тому нам треба змагати до добре продуманої про грами виховання батьків. Така програма допомогла б батькам придбати найбільш загальні по няття і засади, що відносились би до щоденних виховних проблем у- країнських батьків і дітей. При помочі розгляду й дискусії бать ки доходили б до кращого зрозу міння своїх дітей і себе самих, придбали б довір’я до своєї ви ховної ролі і поділились би з ін шими своїм досвідом, що випли ває з їх українського світовідчу вання. Коли хочемо зберегти укра їнську культуру на довшу мету, мусимо опертись на цьому важ ливому чиннику — на батьках. Груповий розгляд і дискусія — це природній засіб, щоб розв’яза ти якунебудь проблему в вільному суспільстві. В тоталітарному сус- пілстві спосіб життя і його вия ви — накинені згори. В демокра тичну суспільстві спосіб життя окреслюють одиниці, що гурту ються в групи і діють разом у пе реконанні, що цей їх шлях пра вильний. Такі групи вибирають своїх провідників, визначують свої авторитети і застерігають со бі право на визначення своєї про грами. Які є основні ціннощі, на яких основується ціль демократичного суспільства? Наша концепція гро мадянства у тому суспільстві по лягає в загальній пошані людської гідности і зрозумінні цінности людського життя. Віримо й ціни мо внутрішню вартість і особли- ність кожної індивідуальности. То му що в демократичному суспіль стві високо ставимо значення о- диниці, змагаємо до того, щоб кожна людина розгорнула свій потенціял, розвинула свої здібно сті. А людина знов повинна р озу міти своє зобов'язання і викори стати свої здібності на те, щоб причинитись до загального добра. У дійсності в демократичному сус- пільнстві вкорінилось переконан ня, що одиниця лиш тоді досягне свого повного розвитку, коли во на здібна допомогти другим цього осягнути. Суттєвою прикметою ті єї громади є пошана для других, а це виключає можливість підчиняти собі людей, наче невільників чи терпіти диктатуру автократних о- диниць. Дальшою прикметою того сус пільства є — зрозуміння для ін дивідуальних, суспільних і релі гійних зрізничкувань. Із них випли вають різнородні потреби і пряму вання, а для них треба виробити собі вирозуміння й пошану. Демо кратична філософія кладе натиск Олена Климишин Виховна референтка Гол. Управи Нові Світлички в кож ній Окрузі! В місяцях вересні й жовтні 1970 р. повинні ми покласти основи під ство рення Світлички в нашій місцевості. Розгляньтеся за приміщенням, пошукайте вчительки і порозумійтеся з о. парохом, щ об заохотив молодих батьків до такого діла. А коли створиться Батьківський Комітет, тоді легко б у д е рушити це з місця. В кожній Окрузі повинно постати кілька Світличок! НАШЕ ЖИТТЯ — ВЕРЕСЕНЬ, 1970 З
Page load link
Go to Top