Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36
РІК XXVII. ВЕРЕСЕНЬ, 1970 Ч . 8 Писанка укладу й виконання Оксани Лятуринської ОКСАНА ЛЯТУРИНСЬКА Так пам’ятаю нашу осінь! ї ї намиста і зачоси — начіхрані гречок покоси. На ґанок ввійдеш і попросиш, немов не знать якої ласки: — Мені барвистої запаски! Розш итої сап’яном свитки з тонкими гаптами намітки! Хоч оком глянуть на ґердани, мережки, прошви на веляні! Хоч би краплину тих парфумів із вітряних прозорих струмів! З стежок почую сміх перлистий, в корчах знайду разок намиста, і келихи дж ерел надпиті, і дзеркало озер розбите. Із збірки „Княжа емаль" НАШЕ ПАРОХІЯЛЬНБ ШКІЛЬНИЦТВО Вересень для більшості нас тісно зв’язаний із почат ком шкільного року, з образом дітей, що повертаються з вакацій, щ об забрати свої місця у школах. Для тих, що їхній час шкільної науки в ж е скінчився, вересень наво дить на думку всі проблеми зв’язані з і школою. Не м о жемо не бачити проблем, які стоять пер ед шкільництвом Америки. Нові технологічні здобутки привели д о зр ев іду- вання плянів навчання від найнижчого до найвищого рівня; рухи за соціяльну рівність потягнули за собою перевірку філософічних основ, на яких опиралась система шкільництва. Всяка переоцінка вартостей спричинює час кризи. Таку кризу переходить тепер шкільництво не лиш Америки. Українські парохіяльні школи підлягають тому самому натискові, що й інші школи Америки. їх н є значення і роля в нашому суспільстві будуть залежати від того, в якій мірі вони зм ож уть розв'язати проблеми, що їх час ставить п ер ед ними. Інша річ, що спромога шкіл — р озв’язувати назріваючі проблеми стоїть у прямім відношенню до під тримки, яку ті школи дістають від громади, якій вони служать. Мова тут про підтримку подвійного р о д у — ма- теріяльну, від якої залежить бути чи не бути парохіяль- них шкіл; і льояльність, допомога добрим словом та щи рим зацікавленням. Минув у ж е той час, коли школа могла вдержатись виключно завдяки жертві кількох осіб. Школа в сучасній громаді мусить опиратись на праці правдивих фахівців. А ми не маємо права вимагати безкорисних по слуг фахівців у школі, якщо не вимагаємо їх деінде. Так само минув час, коли школа могла послугуватись тільки таблицею і книжкою. Технологічне суспільство вимагає від молоді іншої шкільної підготови. Але значення мереж і українських цілоденних шкіл треба розцінювати під іншим кутом. Якщо парохіяльні школи мають лише сповнити функцію д о б р о ї підготови д о дальших студій, тоді ці школи є злишні. їхн ю потребу і вартість треба розцінювати в залеж ності від того, щ о вони дають понад цю підготову. Не вистачає, щ об її випускники знали лиш українську азбуку (як це часто б у в а є ). Мусимо змагати до того, щ об діти від передшкілля виростали в знанні й пошані д о всього, що українське; щоб вивчали українську мову в слові й письмі; знали українську молитву та обряд; співали українські пісні; та щоб знали, щ о Україна — це не лиш козаки та вареники. В цьому і тільки в цьому аспекті м ож емо оцінити потребу окремих українських цілоденних шкіл та їх н є моральне право вимагати підтримки від української громади. ----------«# » --------- НАШЕ ЖИТТЯ — ВЕРЕСЕНЬ, 1970 1
Page load link
Go to Top