Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36
РІК XXVII. ГРУДЕНЬ, 1970 Ч. 11 Галина Мазепа: Янголи H a lin a M azep a: A n g e ls Через сад-внноград Ч ерез сад-виноград стежечка лежить, А по тій стежечці ходила гречная панна, Гречна панна, панна Марина. Сад садила, поливала, Д о нього промовляла: — Не цвіти буйно, не роди сильно, Більш не зроди, як три яблучка. Перше яблучко — ї ї батенько, Д руге яблучко — ї ї матінка, Третє яблучко — сама молода. По двору ходить, як сонце сходить, В сінечки ввійшла, як зоря зійшла, Стрічають її, питають її: Чи то царівна, чи королівна? — Я не царівна, не королівна. Батькова дочка, як паняночка. Коляда з Волині Доповнюймо наше знання Передсвяточний час — це час шукань. Не тих світел чи подарунків, що ними пестріють віт рини крамниць у тому часі. А святочного настрою, що випливає з стародавніх вірувань і звичаїв. За ним стужена сучасна людина. І тому знаходите стільки вистав Різдвяних звичаїв, стільки концер тів Різдвяних пісень, стільки Різдвяних вертепів чи прибраних ялинок кругом нас. А ми не мусимо за тим шукати. Наша віра і тра диція обдарували нас чудовим святкуванням Р із два Христового. У нас збереглася віра в це велике свято, почування набожносте й покори, відблиск хліборобського побуту наших предків і краса їх світовідчування. Українська людина зрослася з цим від малку. Цього сильного прагнення душевної онови не могли викорінити також довголітні окупанти У- країни. Щоб протиставитись цьому ■— впровади ли народні обряди, дбайливо вичищені від релі гійного змісту. Зимовою порою там гучно віта ють Новий Рік, вплітаючи у це святкування ко лядки і щедрівки. Відродили для молоді Свято Івана Купала улітку, колгоспні обжинки восени. Це тим більше зобов’язує нас — плекати і вив чати це культурне добро. Не вистачає сліпо з б е рігати народні звичаї, не вглиблюючись у їх зміст. Кожен із них виріс із якогось повір’я, оснований на давньому світовідчуванні наших предків. Тому до них треба поставитись із пошаною і стара тись їх зрозуміти. Не згадуючи вже про те, що про значення того чи іншого обряду може нас запитати сусід-чужинець або своя дитина. Все треба вміти вияснити, щоб воно закріпилось у пам’яті. Бо інакше цей обряд, хоч нам близький, може вже заникнути в другому чи третьому по колінні. Тому доповнюймо наше знання, слідкуймо за дослідами! Тут нам може допомогти духовенство, яке напевно радо пояснить те, що ми хотіли б знати в церковній ділянці. А на терені нашої організації зможемо обговорити наші Різдвяні звичаї. Не тільки ті, що їх зберігаємо, а й ті, що ми загубили в нашій життєвій мандрівці.
Page load link
Go to Top