Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
збірках. В Нью-Йорку створено захо дами українців фундацію для збере ження творчости Олекси Грищенка, яка знаходиться в приміщенні Україн ського Інституту Америки. Завданням фундації є передати в майбутньому твори Грищенка до музеїв вільної України. Мистецька творчість Олекси Гри щенка, як творчість кожного великого мистця ввійшла у скарбницю сві тового мистецтва. С. Ґ. З ч а с у в и с т а в к и О л е к с и Г р и щ е н к а у Н ь ю - Й о р к у 1958 р. З л і ва: М и с т е ц ь М и х а й л о М о р о з , П іл ь Г р и щ е н к о , м и с т е ц ь О л е к с а Г р и щ е н к о , с к у л ь п т о р О л е к с а н д е р А р х и п е н к о , с и н о к пп. М о р о з ів . E x h ib it o f O ie ksa G r it c h e n k o ’s w o r k in N e w York, 1958. F ro m le ft: M ic h a ilo M o ro z , L ii G r itc h e n k o O ie k s a G r itc h e n k o , A le x a n d e r A r c h ip e n k o a n d th e s o n o f M r. M o ro z . бажання завжди нових мистецьких переживань було причиною багатьох подорожей по цілій Европі. Ті мандрів ки "українського бурлаки”, як він сам себе називав, стали інспірацією для нових творів, які пізніше виставлялися в передових ґалеріях Парижу. 1937 року він мав виставку у Львові. Там появилася перша монографія про Гри щенка, автором якої був мистець Пав ло Ковжун. Олекса Грищенко був не лише талановитим малярем, але залишив і наукові праці на мистецькі теми, а та кож спомини як "Мої роки в Царгоро- ді”, "Україна моїх блакитних днів” тощо. Упродовж свого довгого і твор чого життя мистець намалював безліч творів, з яких велика кількість знахо диться тепер у музеях і приватних Р у к и О л е к с и Г р и щ е н к а The h a n d s o f O ie ksa G r itc h e n k o Україна моїх блакитних днів (У ривки*) ПРИСТРАСТЬ ДО МАЛЮВАННЯ Над моїм ліжком висіла картина. Не мала вона особ ливої вартости, та в моїх очах це був чи не верх мистецтва. На ній було зображено групу дітей у довгих сорочках; діти наближалися до куреня перед хатою, складеного з гілля й покритого соломою. Кілька дітей мали в руках галузки, інші тягли візка, останній хлопчик грав на сопілці; на задньому пляні, на тлі кучерявих верб, виднілася пасіка. Із халупи саме виліз старий пасічник і, спершись на руках, усміхався до дітей. Він мабуть щойно проснувся: без бриля, у роз христаній сорочці. І лягаючи спати, і проснувшися вранці я довго й задумано дивився на ту картину. У школі вчитель давав нам різні завдання з малярства: копіювати рисунки, квіти, голляндські зимові пейзажі. Ми прикладали рисунки до шибок і перездіймали їх на чистий папір. Якось, сам не знаючи, чому, я намалював столика, що стояв у нашій їдальні. Вчитель похвалив мене перед усією клясою і поставив найвищу оцінку 5 з приміткою "дуже добре”. Повернувшися з однієї із поїздок до Києва, Федусь привіз мені два товсті збірники "Ніви”, видаваної в Петер- ’ Видавництво "Дніпрова Хвиля" Мюнхен 1958 Німеччина ОЛЕКСА ГРИЩЕНКО бурзі одним німцем. Кожний збірник мав по 52 числа журналу. "Ніва” була гарно редагована, дешева і роз ходилася по всій Росії. Цей журнал можна було знайти і в священика, і в найбіднішого сільського вчителя так само, як і в професора університету чи навіть міністра. У ”Ніві” друкувалися романи на продовження (навіть Толстого), статті з географії, науки, політики — і все це у доступній формі. Журнал прикрашували численні ілюстрації: потрети видатних людей, репродукції картин відомих у світі малярів, а в кінці стояли ще й розумно складені пояснення. Вивчивши шкільне завдання, я вмощувався за столом, коли вже всі спали, і з почуттям насолоди розглядав сторінку за сторінкою "Ніви”, перечитуючи оті пояснення. Ось портрет Гладстона і великий портрет Бісмарка. Потім — "Ніч у Криму” Айвазовського: — татарин верхи переїздить через бурхливий потік; з-за високих тополь світить у темному небі романтичний місяць, а довкола нього срібляться хмарки... У глибокій нічній тиші я задумувався над баченим, над кожною ілюстрацією. Отак, сидячи за столом, я мандрував по всьому світі і складав найвідважніші пляни аж до другої години ночі. На чотирнадцятому році життя, знову ж таки завдяки Федорові, вперше побачив картину справжнього майстра. Це сталося в Києві, куди одного разу мене взяв Федір. Доки 6 НАШЕ ЖИТТЯ, ЛЮТИЙ 1978 Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top