Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
ПРО ДОСЛІДЖЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ СКАРБІВ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ Український народ за свою багатовікову історію нагромадив величезний творчий досвід, вміння роз маїтими засобами створювати високомистецькі тво ри, зберігаючи прадавні пласти національної куль тури, займаючи гідне місце у світовій цивілізації. Вадим Щербаківський ще в 1920-их роках на основі вивчення народного мистецтва України, проведення аналогій, порівнянь з духовною культурою інших народів Европи, Єгипту, Азії та ін., писав, що на родом, який зберіг заповітом передане йому ми стецтво старої високої культури, є народ український, який і до днесь посідає колиску слов’янства.1 Важ ливо, що впродовж віків в українському народному мистецтві не загублені попередні надбання, а про ходили процеси поступового нагромадження орна- ментально-композиційного багатства. Це складні про цеси, в яких були періоди піднесення, занепаду і відродження. Про це переконливо стверджують різні види українського народного мистецтва: писанки, вишивки, художні тканини, кераміка, деревообробни- цтво, малювання художнє, металірство та ін. Кожен із них має свою історію, відмінні художні особливості в першу чергу щодо формотворення, технік вико нання, орнаменту, композицій, колориту. Та всіх їх єднають загально-спільні ознаки — непохитна вір ність народним традиціям — витоки яких: історична мистецька спадщина. У них крізь віки пронесена народна мудрість, світоглядна філософія, віра, есте тичні ідеали, поняття добра і зла. Узагальнююче комплексне дослідження україн ського народного мистецтва, всіх його видів, роз криття їх мистецької цінности, аналіза творчости про відних народних майстрів, питань психології твор чости та ін. — складні завдання порівняно молодої вітчизняної мистецтвознавчої науки. Є багато труд ностей методологічного і методичного, теоретичного характеру та й справи рівномірного вивчення на родного мистецтва в усіх районах України. При цьому наші дослідження до проголошення незалежности України обмежувалися лише територією, окресленою теперішніми державними кордонами України. Поза вивченням залишався цілий пласт української куль тури в діяспорі і зарубіжжі. Ми постійно відчували брак об'єктивної інформації, фактологічних відо мостей про дослідницько-творчу діяльність українців в Америці, які плідно працювали і працюють, щоб зберегти і ввести мистецькі здобутки українського народу у світовий науковий обіг. Ми прагнули обмі нятися думками з дослідниками, що працюють в 1. В. Щербаківський. Основні елементи... Прага, 1925 p., стор. 13. Америці в питаннях історії, теорії і практики тра диційного мистецтва народів світу, його значення на рубежі тисячоліття. В цьому пляні надзвичайно важлива є опублі кована праця Зенона Елиїва "Двадцять кіп писанок, великий альбом українських писанок”. (Рочестер, Нью-Йорк, 1994 p.). Книжка друкована на безвід- блисковому і безкислотному архівному папері, імпор тованому із Швеції. Цей спеціяльний папір для друку мистецьких картин з часом не жовкне, а друковані на ньому ілюстрації мають м’який оксамитний по лиск. Якісний друк відчутний у найтонших нюансах передачі графічних ліній, форм, заставок, ініціялів. Тверда обкладинка книги туго оправлена тканиною вишневого кольору, на якій золотим кольором надру ковано назву книги і зображення на центральній пло щині писанки. На твердій паперовій суперобкладинці в ритмічному позмінному чергуванні скісно розміщені вишневі і чорні смуги. На них в ряд зображені нез’єд- нані між собою домінуючі мотиви писанкового орна менту: хрести, сонця, зірки, церкви, деревця, пта шини, олені, коні тощо. Вони образно виділені і ве лично звучать на обкладинці, як символи, образи-обе- реги писанкового мистецтва. Кольористична гама об гортки книжки посилює враження сприйняття пи санки, як дорогоцінного золотого скарбу, як пам’ят- ’’HALUE ЖИТТЯ”, КВІТЕНЬ 1996 11 Обгортка книжки. Book cover.
Page load link
Go to Top