Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
ЛЮБОВ ДРАЖЕВСЬКА УРОЧИСТЕ ВРУЧЕННЯ ПРЕМІЙ ФУНДАЦІЇ АНТОНОВИЧІВ З українських передач Радіо-Свободи В залі Українського Інституту Америки в Нью- Йорку 11 квітня 1987 р. відбулося урочисте вручення нагород Фундації Антоновичів авторам літературної і наукової публікацій, що їх жюрі визнало за найкра щі з усіх виданих 1986 року. Нагороди одержали: по етеса Наталя Лівицька-Холодна за збірку ’’Поезії старі й нові” та історик Богдан Кравченко за англо мовну книжку ’’С о ц іа л ь н і зм ін и і національна свідо мість на Україні у 20-му столітті". Вечір відкрив Омелян Антонович, привітавши цьогорічних лавреатів і членів жюрі, що присудило їм премії: літературознавців Богдана Рубчака та Іва на Фізера, та істориків Ярослава Пеленського і Ро мана Шпорлюка. Іван Фізер у своєму слові про поетичну твор чість Наталі Лівицькоі-Холодної нагадав, що україн ські літературознавці не раз відзначали її майстер ність та образність в її поезіях традицій романтизму й символізму. Останніми роками поетеса виявила ’’дозрілий осінній стиль” , подібно до того як на схилі життя мав своєрідний "осінній стиль” Ґете. На думку Фізера, творчість Лівицької-Холодної неповторна. Це — нотування станів душі й пережи вань, перетворене в поезію. А в душі — трагічно- прекрасна Україна і чужий західній світ. За свою збірку "Поезії старі й нові” поетеса заслужила літе ратурну нагороду року. У своєму слові Наталя Лівицька-Холодна сказа ла, що ніякого задуманого плану в її творчості не було. Батьки, які на початку століття були актив ними учасниками українського революційного руху, навчили її любити Україну. Поет Олесь поставив її на шлях поетичної творчости. Євген Маланюк ознайо мив молоду поетесу з сучасною польською і росій ською поезією. Живучи в еміґрації у Варшаві, пое теса визнавала ідеологію Петлюри, спілкувалася з українськими літераторами великої культури — Пав лом Зайцевим та Юрієм Липою. Всі вони тяжко переживали події 30-тих років на Україні. "Свою філософію життя я висловила у своїх вір шах” — сказала поетеса. Історик Ярослав Пеленський говорив про Богда на Кравченка, який дістав нагороду за свою англо мовну книжку "С о ц іа л ь н і зміни і національна свідо мість на Україні у 20-му столітті". Кравченко викла дає в Альбертському університеті в Едмонтоні і є директором Канадського Інституту Українських Сту дій. Народжений 1946 року, він є одним з учених ук раїнців молодшої генерації, які на Заході працюють у різних галузях українознавства. Кравченко збагатив українську історичну науку новими ідеями, вивчаючи співвідношення МІЖ СО ЦІАЛЬНИМИ змінами на Україні і національною свідо містю різних клясів населення. Вивчаючи певні про блеми історії України, Кравченко застосував кількіс ний метод, використовуючи дані переписів населен ня України, починаючи від 1795 року. Книжка Крав ченка, за яку він нині дістає премію, є либонь пер шою публікацією в ділянці українознавства, де у вивченні національної свідомости наголос зроблено не на етнографії, на с о ц іа л ь н и х факторах. Кравчен ко показав, ак у роки Революції українське селян ство усвідомило важливість національного визво лення. Застосовуючи кількісний метод, Кравченко довів, що робітництво підтримувало українізацію. Навіть найбрутальніший терор (колективізація, масові арешти, Друга світова війна) не знищили української національної свідомости. Після сталін ської доби, всередині 50-их років, прийшло нове українське відродження. Свій виступ на урочистості вручення премій Бог дан Кравченко почав з подяки своїм батькам, які ви росли й жили в Донбасі. "їхня національна свідо мість мене дивувала” — сказав науковець. Також він в д а ч н и й своїй дружині, шотландці, лка вивчила українську мову і йому допомагала в праці. Кравченко зацікави всА проблемами українознав ства, коли був в аспірантурі. Переломним моментом було прочитаннА книжки ВАчеслава Чорновола ’’Лихо з розуму” — нариси про українських інако думців. Кравченко почав її читати і не міг відір- ватисА. Читав уночі в парку під ліхтарем аж поки не кінчив. ВраженнА було величезне. Кравченко захо- д и в с а вивчати соціологічні праці українців поперед ніх поколінь, людей с о ц іа л іс т и ч н о ї традиції — Ісаака Мазепи, Микити Шаповала та інших. Перед молодим істориком стало кілька питань: чому робітничий кл а с на Україні не був українським? Що таке національна свідомість? Що власне є — на ціональне питаннА ? Які аспекти воно охоплює? Над книгою про національну свідомість на Ук раїні Кравченко працював, будучи аспірантом в Оксфордському університеті в Англії. Там вивчав історію, соціологію, демографію. Поставив собі завданнА — досліджувати національне питаннА на основі даних соціології і статистики. Професор Кравченко зауважив, що він вважає помилковим поширений досі п о гл а д , що речниками націонал-комунізму на Україні були лише Волобуєв, Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top