Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
фічних джерелах, енциклопедіях і статтях націо нальність Архипенка подається як російська. Не порозуміння мабуть походить з незнання історії. В час народження (і виїзду з Києва) мистця західній світ називав цей терен Росією, а не російською імпе рією, що поневолювала другі народи. Однак інші джерела, особливі німецькі, подають правильно на ціональне його походження. Ще в 1909 р. Архипенко був активним членом Української громади в Парижі, ходив на збори, брав участь в дискусіях, співав у хорі, навіть водив укра їнців на мистецькі виставки. В Америці, хоч не нале жав офіційно до жадного українського товариства чи організації, Архипенко створив чотири погруддя Тараса Шечвенка, які переховуються тепер в Музеї в Стемфорді, в Дітройтському Інституті Мистецтв, на Союзівці та в Клівленді. В 1933 р. в Чікаґо, на Світо вій Виставці був окремий український павільйон. Частину його займало народне мистецтво — заро док етнографічної збірки, з якої багато років пізніше заснувався Український Музей. А друга частина це була виставка 48 скульптур Архипенка. Це були єдині твори модерного мистецтва на цій виставці і, звичайно, були великою атракцією. У збірнику Українського Народного Союзу за 1961 рік у статті ’’Чому я виготовив погруддя Тараса Шевченка” Архипенко пише: ”.... це тому, що я вірю, що відоб раження великих національних геніїв може виклика ти ідеї та почування, які можуть зберегти національ не сумління. Ми свідомі, що дух народу спирається на двох стовпах, одним з яких є політика, а другим культура. Вони не можуть існувати окремо і вони мусять йти і розвиватися впарі, бо один з них під держує другий і разом вони становлять національну одноту....” Олександер Порфірієвич Архипенко народився в Києві 30-го травня 1887 р. Батько його був профе сором інженерії у Київському університеті і винахід ником у ділянці механічної інженерії. Дід по батькові був церковним малярем. Уже в 15 років Архипенко почав Мистецьку освіту в Києві, в школі до якої хо див 3 роки. Відчуваючи вже тоді, що потрібні ради кальні зміни як в суспільстві так і в мистецтві — він бунтувався проти сухого і перестарілого академізму і критикував своїх професорів, за що його видалили зі школи. У Києві, глибокий вплив на молодого Архи пенка мали ікони і фрески св. Софії. Його участь у археологічних експедиціях зацікавила його мистец- Олександер Архипенко. Боксери (вид з переду) — (1935) теракота (палена глина) Alexander Archipenko, Boxers (front view), (1935), terra cotta Олександер Архипенко. Ґондольєр. (1914) — бронза. Alexander Archipenko, Gondolier (1914), bronze Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top