Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
ловік, неповоротний П’єро в круговороті лямп і орга нів. З цього подвійного образу мистець утворив цю людину-машину ’’Карузеля-П’єро”. Архипенко твердить, що ’’геометричний харак тер тривимірних моїх різьб походить із скрайнього спрощення форми, а не з доґми кубізму”. Це особли во стосується до "Ґондолієра” (1914), бо тут мистець не старався розбити предмет на окремі площини, тільки дав упрощену форму чоловічої постаті — вер тикальна лінія, що спирається трохи на діяґональ, а глядач відчуває незрівняну рівновагу і спокій. Це були відважні й непопулярні ідеї в той час, і мистець був переважно, атакований тодішніми тра диційними критиками. Але він був твердо перекона ний у правильності своїх творчих задумів, непохитно вірив у свої здібності і, хоч часто бідував, ніколи не відмовлявся від своїх поглядів і нововведень, а тіль ки їх удосконалював. А більш, як півстоліття пізніше, його новаторства стали загально прийняті у різних галузях мистецтва як, "менше може значити більше”, або, що простір може чародійно перетворитися у складову частину різьби. Хоч найважливіші свої винахідницькі осяги Ар хипенко довершив у роках перебування у Франції (1908-1919), проте і в пізніших роках, вже в Америці (1923-1964), крім поглиблювання своїх раніших експериментувань, він знаходив усе нові можливості вислову. До них належать: праця над прозорістю та освітленням прозорої пластики, де форми мінялися при зміні світла. Намагання ввести справжнійй (не ілюзорний) рух у мистецтво були джерелом ще од ного винаходу ’’Архипентури” — де твір ставав зме- ханізованим. Ця новість виникла із скульпто-малюн- ків і, як все інше, була наслідувана пізнішими мист ця ми. У 1923 р. Архипенко приїхав на постійне життя до Америки. За майже 40 років перебування в Аме риці Архипенко невтомно працював також як педа гог, закладав свої мистецькі школи, вчив по універ ситетах, роз’їжджав з доповідями. В деяких біогра Опвксандер Архипенко. 1. Жінка зачісується. (1915) — бронза. 2. С татуя на трикутниковій підставі. (1914) — гіпс. 3. Жінка йде. (1918-1919) — теракота (палена глина). Alexander Archipenko, Woman Combing Her Hair (1915), bronze Statue on Triangular Base (1914), plaster Walking Woman (1918-1919), terra cotta
Page load link
Go to Top