Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
Олександер Архипенко. Карузеля П'єро. (1913) — гіпс. Alexander Archipenko, Carrousel Pierrot (1913), plaster твом давніших епох. Після 2-річного перебування в Москві Архипенко виїхав до Парижу де також зу стрівся з ’’задушливою” атмосферою в Академії Мистецтв. Він покинув її по двох тижнях, зрозумів ши, що там нічого нового не навчиться. Його правди вою школою став Лювр, де він пересиджував цілими днями і студіював твори Єгипетської, Старо-грець кої, Візантійської, Ґотицької і інших скульптур. Ці щоденні оглядини наснажували його винахідливий талант і допомагали зрозуміти глибше закони скульптури. Мистецтвознавці знаходять певні впли ви цих епох мистецтва на його творчість. Чисті, сильні лінії, без зайвих деталів, з яких промінювала велика внутрішня сила Єгипетського мистецтва, — дуже підходили до Архипенкової творчої уяви. Ар хипенко часто згадує у своїх теоретичних роздуму ваннях, що видовжені ґотицькі форми, що є симво лами духовости і релігійности — це ж ті самі сим воли і в його композиціях. Катерина Куг, у вступі до каталогу посмертної пересувної виставки мистця (1967 р.) зазначила, що ’’від початку до кінця Архи пенко залишився українцем, людиною, що мабуть була ближча близькому Сходові, чим Заходові” , бо золоті орнаменти і лінійна краса Візантії завжди ви являється у його працях. Помер Архипенко 25 лютого 1964 р. в Нью-Йор- ку. Його праці є у всіх важливих музеях світу, про його творчість існує дуже велика література в різних мовах. Коли в 60-тих і 70-тих роках американські журналісти називали Архипенка ’’самотнім скульп тором”, загально недоціненим мистецтвознавцями, не зважаючи на його піонерські винаходи, то остан нім часом історики мистецтва присвячують щораз більше уваги дослідам про Архипенка і доходять до висновків, що часто інші скульптори, які підхоплю вали його новаторства, діставали розголос і славу за заслуги, що, de facto, належалися Олександрові Ар- хипенкові. Використана література: Alexander Archipenko, Archipenko Fifty Creative Years 1908-1958, 1960, New York, Tekhne, Inc. Alexander Archipenko, Exhibition Catalog, organized by the UCLA Art Galleries, 1967. Donald H. Karshan, ed. Archipenko: International Visiona ry, 1969, Washington, DC, Smithsonian Institution Press. Alexander Archipenko: A Centennial Tribute, 1986, Washinggton, DC, National Gallery of Art. Володимир Попович "Архипенко у Франції”, Н отатки з ‘Мистецтва, ч. 17, 1977. Аркадія Оленська-Петришин "Архипенко — передовий новатор скульптури 20 віку”, Сучасність”, грудень 1970 р. Олександер Архипенко. Сидяча Геометрична постать. (1920) теракота (палена глина). Alexander Archipenko, Geometric Figure Seated (1920), terra cotta
Page load link
Go to Top