Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36
ПРО ФІЛЬМИ, РОМАНТИЧНУ ЛЮБОВ І ПОДРУЖЖЯ Між кіномистецтвом і життям існує своєрідний круговий взаємовплив. Фільми віддзеркалюють життя — отже життя впливає на кіномистецтво. Але в той же час відбувається й протилеж ний процес: кіно впливає на життя. Цей впливовий засіб модерної комуні кації думки може бути — як показу ють наукові досліди — важливим фак тором у формуванні світогляду, в ши- ренні упереджень, у творенні нашого способу мислення, нашого відношення до справ і до людей. Постійним кіновідвідувачам нетруд- но помітити, яку велику ролю ВІДО- грає в американському кінофільмі лю бовна тематика. Романтична любов Голівудського виробу певною мірою відзеркалює життя сучасної Америки, але ще більшою мірою вона впливає на формування цього життя. Світовід чування сучасних молодих людей, їх ня життєва постава, їхня підготовка до любови, до подружжя, до родини, постає часто підо впливом готових формул „мейд ін Галивуд44. Нам, що зросли в такій „романтич ній44 атмосфері, важко зрозуміти* що романтична любов, як основа інсти туції подружжя — явище не тільки не універсальне, але й історично молоде. Сильне емоційне зближення між особами протилежної статі відоме, правда, в усіх людьких суспіль ствах. Проте, в так званих примітив них народів його вважають явищем перехідним, вийнятксвим, а то й не нормальним. Жертви любовної при- страсти вважаються нещасними, пси хічно нестійкими одиницями, і стають часто об’єктом гострої суспільної кри тики. Заключування родини відбува ється на базі купівлі, викрадання, ви міни, домови між родами або батька ми; кохання не є рішальним фактором. Поняття романтичної любови з’яви лося вперше в зах. цивілізації у 12-му столітті. Воно зв’язане з лицарськими дворами і з трубадурами середньо вічної Европи. Ідеалізація молодим лицарем високопоставленої, звичайно одруженої, жінки, була в позастате- вій, ідеалістичній площині. Щойно піз ніше стала романтична любов вклю чати й елементи статевого зближен ня і вважалася в Европі оправданням для позасупружніх зв’язків, що їх о- сновою було кохання. Ці зв’язки за спокоювали особисті емоційні потре би — базою для родинних і суспіль них облігацій вони не були. Офіцій ним відповідальним стосунком було подружжя: це була інституція постій на, стабільна, що служила для вихо вання дітей, для передачі власности, для продовження родинного імені. Ро- мантична любов була справою приват ною, перехідною, безвідповідальною. Романтична любов має безперечні позитивні вартості. Ідейне й емоцій не зближення, обостороннє зрозумін ня, виконують важливі соціологічні функції в людському житті. Вони, не хай тільки й позірно, рятують людину від по'/Уття абсолютної самотности; вони творять ту цінність, що допома гає людині визволитись від безсен- совности людського життя. Зріла лю бов у подружжі є важним цементую чим фактором, але вона не зовсім то тожна з популярно поширеним ПОНЯТ ТЯМ „романтичної любови44. Ця остан ня включає екстремну ідеалізацію, ексклюзивність, велику дозу самоза- кохання, емоційну експлуатацію парт нера та повне відірвання від прак тичної дійсности. Між стабільністю родини й роман тичним любовним захопленням існу ють протилежності, що їх не можна погодити без компромісу. Або щось із романтики треба посвятити в ім’я ста- більности й потреб родини, або на впаки — родину треба посвятити для нової романтичної „інфатуації44. Зокрема клопітливі наслідки „ро мантичної любови44, якщо головним, а то й одиноким складником її є ста теве взаєм о притягання. „Романтичні*4 подружжя Голівудського типу побу довані саме на такій нетривалій базі, і вони з правила проходять фазу ро мантики крізь подружжя і розвід до псновного одруження. В американському житті взагалі, а в американському кіномистецтві зо крема, „романтичну любов44 тракту ють не тільки, як єдино-законну базу подружжя, але теж як всепереможну силу, що завжди переборює всі пере шкоди і труднощі, які стоять перед за коханою парою. Ця тенденційна інтер претація настільки поширена, що го- лівудські режисери міняють розв’язки сценаріїв і за засадою „деус екс ма- хіна44 дають перемогу „романтичній любові44 в найнеправдоподібніших си туаціях. Таке, наприклад, трапилось із фільмом „Сайснара44, що вже своїм наголовком, який означає по-япон ському — Прощайте! — вказує на ін шу й більш логічну розв’язку. Між-расові, між-етнічні подружжя— всупереч адвокатам всепереможної романтики — не втішаються подруж нім успіхом. Що більші різниці куль тур між партнерами в подружжі — то менше виглядів на щасливе пого дження. Вийнятки, очевидно, існують всюди, але вони тільки потверджують статистичне правило. Труднощі су- пружнього пристосування існують до певної міри в кожному подружжі і гармонійне співжиття двох окремих індивідуальностей вимагає свідомої у- ваги й терпеливости навіть за найкра щих умовин. У випадку мішаних по- друж ці труднощі колосально зроста ють. Проблемами стають не тільки по годження характерів, домашні налад- нання, виховання дітей, економічні питання, — але й взаємовідношення родини й супільства, конфлікт куль турних вартостей, роздвоєння лояль- ности. В Америці кількість між національ них подруж зростає скорішим темпом, ніж мішані між-релігійні подружжя. Кількість між-расових подруж, під сучасну пору, меншає. Статистика по казує, що процентово багато більше розводів у подружжях, де партнери належать до інших релігій, або де релігії взагалі не визнають. Щасливо одружені виявляють згідність у бага тьох справах; брак однозгідности в цілій низці питань є однією із харак теристик розведених подружніх пар. Різниці раси, культури, релігії, мови, освіти, суспільної кляси, сприяють розбіжності світоглядів, розбіжності способів мислення та способів життя. Вони ставлять перед молодою парою додаткові перешкоди в їхній праці над будовою подружнього щастя. „Ро мантична любов44 — така, як її пропо нує нам Голівуд — фундамент занад то слабкий, щоб утримати на собі та ку велику будівлю. MARTY 2 НАШЕ ЖИТТЯ — ЛИСТОПАД, 1960 Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top