Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48
Але прийшов час, коли дівчині з косою навкруги голови стало тісно в стінах того дому. Доля кличе її на зустріч призначенню, нового роду і дружини... ’’Ліси, бори великі У пущах тури, дики. Над буйним бездоріжжям Хмільне лице Дажбоже. І мов молитва у відчаї Угору взноситься Почаїв.” (Лятуринська) Волинь! Нові люди, інші звичаї, традиції. Вона самітна, нема близько синіх очей, не чути голосу ’’дивися вгору!” Та Свят-вечір тут такий самий, як був удома: срібно-блакитне небо, земля скована морозом, зимна тиша, наповнена чарами ночі чудес... "Народилося дитятко, Лада матір — Сонце батько. Привітає кожна хата всім, чим красна і багата. На столах кутя солодка і горіхи й мед соковий, В сіні дзвоник і стокротка, Двері навстіж поготові” (Лятуринська) Через поля їдуть зі села сани. Над ними золота звізда. Зближаються, зоря крутиться, мерехтить. Во ни вже біля ґанку. Вже влився гурт засніжених чобіт і кожухів у світлицю. "Дозвольте заколядувати, Цей дім звеселити, Ірода засмутити.” КОНКУРС НА ПИСАНКУ ТА ОБРЯДОВЕ Український Музей плянує Великодню виставку, у зв’язку з якою проголошує конкурс на писанку та обрядове печиво. Ціль конкурсу: плекання цієї важливої галузі української традиції та показання її різноманітности та еволюції. Вимоги для учасників конкурсу: І. ОБРЯДОВЕ ПЕЧИВО: Сюди зачисляємо не лише святочне, але теж весільне печиво. Це головно: святочні паски, копачі та короваї. Це все, самозрозуміло, повинно бути виготовлене з тіста. Хто хотів би взяти участь в конкурсі, просимо зголоситися до 20 січня 1977 року на адресу Україн ського Музею, при чому слід зазначити, що саме буде вислане: писанки чи печиво (чи одне і друге). Писанки і печиво просимо прислати до 15 лютого 1977 року теж на адресу Українського Музею: Дозволяють, запрошують сердечно. :’Добрий вечір тобі, пане господарю, Радуйся!...” О, як радуються вони приходом колядників та поважних церковних братів! Радіє серце молодої господині вщерть налите зовом крови, що зв’язує її назавжди з тією землею і з тими людьми. Родиться в ній якась нова сила, що допоможе їй уже в най ближчий час з дитинкою на руках так, як стоїть тут тепер, вийти відважно на мандрівні дороги світу. Проводить колядників. Довго, довго дивиться за звіздою, що виринає на пагорбах, а згодом меркне і зникає в долині... Того ж вечора проводить другі сани. Гуменний Семен з Ольгою їдуть ”до своїх” з колядою. До Холонева. О, не знала вона тоді, що той, такий близький Холонів, це український Вифлеєм! Що там у цей вечір дворічне карооке дитя теж гляділо на Вертеп. Семене, може Яків був твій родич? Може й до його хати ви пішли з колядою і Ольга принесла малому Валентинові малинове яблуко? О! Чому ж не остерегли Якова, що Ірод уже гряде зі сходу і скоро почнеться різня невинних?... Та ні. Не помогло б остерігати. На чолі того дитяти вже бу ло виписане призначення історії: ХРЕСНА ДОРОГА БЕЗСМЕРТЯ! (Написано в Різдвяну ніч 1975 року, по голодівці Валентина Мороза) м с ПОЯСНЕННЯ ЛЕМКІВСЬКИХ СЛІВ: Цісарка — бита дорога, гостинець. Порт — скатерть. Гішпанка — епідемія інфлюенци. Ґорсет — корсетка до лемківського строю. Докінчення буде ПЕЧИВО Ukrainian Museum, 203 Second Ave, New York, N. Y. 10003 зазначуючи, з якого району України походить даний тип писанки чи печива. Предмети надіслані учасниками конкурсу оціню ватиме комісія, а найкращі зразки будуть наго роджені і показані на ’’Великодній виставці”, а опісля включені до Музейної колекції. II. ПИСАНКА: Приймається писанки, виготовлені тільки тради ційною технікою, себто батіковою (з ужиттям воску або субстанції заступаючої віск); писанки роз мальовані пензлем та ’’скробанки” або ’’дряпанки” (взір вишкрябаний голкою на пофарбованому яйці). Не приймаємо на конкурс писанок з пластмаси (пластики), дерева, інкрустованих, керамічних, Гіпсових тощо. Уже поза конкурсом просимо присилати писанки старшого типу, які, можливо, збереглися ще з рідних земель, щоб цим збільшити досі ще, на жаль, скромну колекцію тієї ділянки Українського Музею. Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top