Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
Петро Баранюк. Petro Baraniuk. Ріжок наповнювався керамічними фарбами — зеле- ною, жовтою, часом синьою, які, витікаючи через тонкий кінець ріжка і перо чи соломинку, утворювали безперервну лінію потрібної товщини. Майстри з Пістиня і Косова надавали перевагу іншому способу виконування рисунка — ритуванню (графічний спосіб). В цьому випадку після покриття сирого виробу білим ангобом на ньому гострим предметом (шилом) наносили рисунок на таку гли бину, щоб проступав темний шар глини. Потім окремі ділянки контурного рисунка замальовували червінню — червоно-коричневим ангобом і виріб випалювали вперше. Після цього розпис продовжували кераміч ними фарбами (зелена, жовта), обливали поливою і випалювали вдруге. Як бачимо, в обох випадках розпис гуцульської кераміки виконаний в досить складній технології, пов’язаній із дворазовим випалом кожної речі. А як виконаний! Безперервна, легка, динамічна, просто танцююча лінія контуру. Мистецтвознавці назвали б цю лінію ’’матісівською”, хоча безперечно, що лінія А. Матіса виростає з творів так званого ’’народного примітиву”. Невід’ємною ознакою розписів є над звичайна гармонійність кольорової гами. Народний майстер, обмежуючись практично двома-трьома кольорами, створює на диво врівно важений, завершений рисунок. Коло сюжетів, що покривають керамічні вироби гуцулів, практично не обмежене. Це жовніри, що скачуть на конях, вимахуючи шаблею чи пістолем, або ж крокують шеренгою за офіцером. Це ціла серія сюжетів з сільської корчми: музики з різними інструментами, танцюючі чи випиваючі пари. Часто зустрічаються кахлі із зображенням пана, що їде у Петро Баранюк. 1853 р. Свв. Вмч. Катерина і Варвара. Petro Baraniuk. 1853. Martyrs Katherine and Barbara. бричці, запряженій двома парами коней. Такий сюжет займає дві кахлі підряд. Розповідають нам народні майстри і про побут гуцульського села того часу, зображуючи пастуха з козами, орача за плугом, гончара за роботою; поштаря, що їде в бричці, спо віщаючи про себе звуками ріжка; цигана чи гуцула, що веде на шнурку танцюючого ведмедя. Величезна кількість кахель із зображенням тварин. Переважно це олені, бики, цапи, зайці, птахи. Зображені вони попарно, обличчями до себе, найчастіше коло вазонів з фантастичними розкішними квітами, або ж просто на жовто-зеленому пагорку. Нестримна фантазія та гумор гуцулів часто обдаровують зображених звірів людськими обличчями та різними атрибутами люд ського побуту. Серед таких сюжетів зустрічається лев з людським обличчям з бандурою або ступкою в лапах (часто він з королівською короною на голові), або бородатий цап, що курить довгу люльку. Серед необмеженої кількости оригінальних сюже тів були такі, що повторювались у кожній печі обов’язково. Це — церква, св. Микола та двоголовий орел (герб Австро-Угорщини). Саме на кахлях із зображенням святого Миколи чи орла ставилась дата виготовлення печі. Цікавими є різноманітні варіянти зображення церкви. Тут завжди можна впізнати традиційну трибанну гуцульську церкву. Майже завжди на її банях сидять якісь фантастичні птахи, а внизу — коло церкви стоїть чоловік. Його очі звернені догори, а одній руці він тримає книжку (мабуть, молитовник), а другою рукою осіняє себе хрестом. Часом коло церкви стоїть чоловік з кадилом. Дуже цікавими є також зображення дзвонарів, що зустрі чаються практично в кожній печі на кутніх кахлях. Ці сюжети характеризує особлива динамічність, особ HALUE ЖИТТЯ", ВЕРЕСЕНЬ 1993 З
Page load link
Go to Top