Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
ниці (на окремих тарілках), два нові накриття (ложки, вилки й ножі) перев’язані червоною стрічкою. Також клали пляшку вина, перев’язану червоною стрічкою та прикрашену ягідками калини (Чернігівський зви чай). На дівич-вечорі гуторять, жартують, згадують веселі моменти, плетуть віночки з барвінка (до церемоніялу вінчання) та прикрашують гильце (весільне деревце). Це на 2-3 стопи завдовшки галузка з яблуні чи вишні із зеленим листям. Взимку може бути галузка сосни чи смереки. Можна мати два гильця: молодого та молодої. До гильця можна прив’язувати калину з хмелем, житній колос, барві нок з рутою — завжди п о п а р н о . Все разом обвішу ється червоними, золотими й срібними нитками, стрічками та папірчиками. В день вінчання гильце не раз несе перед моло дими дівчинка-світилка. Після одруження гильце засушують та ховають на пам’ятку. 3. Перед вінчанням — договоритись із свяще ником про деталі церемоніялу — щоб утримати все у традиційному стилі. Д Е Н Ь В ІН Ч А Н Н Я 1. Часто молодята ідуть .ранком разом до церкви на Службу Божу й приймають св. Причастя. Тоді нема потреби мати цілу, чи скорочену, відправу Служби Божої зі самим вінчанням. 2. Молодий зі своїми батьками й дружбами при їжджає до дому молодої. Там відбувається церЯ&мо- ніял благословення. Обидві пари батьків (чи особи, що їх заступають) держать ікони та хліби (на рушничку). Батьки сидять — а молодята клячать, або всі стоять. Батьки т р и ч і благословлять молодят, словами у стилі: ”ми благословляємо вас, дорогі діти, і просимо, щоб Бог благословив вас, на нове життя, на щастя дорогу, на нову сім’ю!” 2. Молода з дружбами (боярами), молодий у товаристві дружок, їдуть до церкви. При вході молодий чекає на молоду, що до нього сама під ходить. Церемоніял заручин перстенями, або перев’язання рук вишиваним рушником переводить священик. 3. Церемоніял вінчання. Замість корон тради ційно вживається барвінкові віночки (сплетені на дівич-вечорі), символи продовження життя і радости. Молодята можуть у церкві стояти на вишиваному рушнику. Після церемоніялу вінчання часто є "вивід” молодої, себто благословення молодої на материн ство (перед іконою Матері Божої). Там часто молода кладе китицю квітів. 4. Молодята виходять з церкви. їм бажається аж на сходах. Молоду тоді вперше, як одружену жінку, мужчини можуть цілувати в руку. На молодят кида ють зерна пшениці , як символ щастя та продовжен ня роду. 5. Молодята їдуть з церкви уже разом. 6. Приїзд молодят (часто після фотографу вання, чи й відвідин хворих членів близької родини): при дверях стоять батьки молодят (також можуть бути й хресні батьки), та вітають молодих хл іб о м т а сіллю (на вишиваних серветках). Можна сказати привіти у роді: ’’вітаємо вас, як нову родину, і бажаємо, щоб у вашому житті були завжди гаразди, щоб був хліб та сіль, добробут та продовження життя — що вони означають. Вітаємо вас, нову клітину нашої рідні та нашої громади”. 7. В есілля. Починається молитвою. Староста та старостина переводять програму. Добре є пильну вати, щоб промови були короткі та змістовні. Представлення обох родів є дуже цікавим для всіх. Це також додає почуття важливости членства у родах та продовжування традицій. Можна вибрати цікаві відомості про походження родів, прізвищ, ціка вих предків. Можна згадати, як молодята зустрілись (про це може говорити старший боярин/дружба). Також молодята можуть подякувати батькам за виховання. Після вечері — танці. Посередині цього — краяння короваю (у якому застромлене гильце); це повинен робити староста, а молодята роздають усім присутнім. Це є важливим моментом — символ, що молода пара стає членом громади, а всі члени громади бажають їй добра. Гості підходять бажати молодятам і беруть кусочок короваю (часто розда ють також ’’пташки” з короваю, яких більше печуть). При цім моменті гості можуть дискретно зложити в конверті гроші (якщо не купили подарунку, який вже десь є покладений у залі) — але не робити ’’перепи вання”, коли кожний майже зобов’язаний класти гроші на тарілку. Момент з н ім а н н я в ел ь о н у і він ка. Це робить мати молодої, часто допомагає брат молодої та молодий. Тоді голову покривають хусткою-шалем (давній звичай, що одружені жінки завжди мали покриту голову). Неодружені панни танцюють у вельоні (разом із дружбами, які тоді мають бути готовими до танцю, чи з іншими). Дехто практикує знімання підв'язки молодої і кидання хлопцям — але це не робить доброго вра- жіння, і не є у нашому стилі. Не раз практикують ’’викрадання” молодої, яку молодий мусить ’’викупити”. Це часами тепер роблять і з молодим — і тоді молода його ’’викуплює”. Після одруження ікони, якими батьки благо словили молодят (і яких береться до церкви, а під час весілля кладеться побіч короваю), молоді вішають у своїй хаті, чи у вітальні, чи у спальні. Любов Калиновим НАШЕ ЖИТТЯ, ЛИСТОПАД 1983 15
Page load link
Go to Top