Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
Загалом вся експозиція поділяється на чотири частини. Перша знайомить із середньовізантійською культурою Константинополя та інших частин східньо- римської імперії. Її ілюструють найвидатніші зразки художньої спадщини Візантії, що збереглися до на шого часу. Далі виставка досліджує взаємовпливи і зв’язки між мистецтвом та культурою Візантії з од ного боку і таких сусідніх народів як древні русичі чи болгари на півночі, вірмени чи грузини на сході, християни Сирії і Єгипту на далекому півдні. У двох своїх останніх частинах ’’Слава Візантії” унаочнює процеси запозичення і наслідування культурних до сягнень Другого Риму далеко поза межами імперії. Йдеться насамперед про іс л а м с ь к і країни середньо вічного сходу та християнські королівства латинсько го Заходу. Важливою частиною цього проекту є також чис ленні паралельні з виставкою заходи. Це і ряд наукових симпозіюмів, присвячених вивченню візан тійської цивілізації, в яких, до речі, візьмуть участь і мистецтвознавці України. Це і концерти греко-візантій- ської церковної музики. Це і демонстрація докумен тальних фільмів. Це і такі популярні серед нью- йоркських музеєлюбів лекторії. Знаменним є те, що чи не вперше після розпаду СРСР чільне місце у грандіозній міжнародній виставці відведено давньоукраїнському мистецтву. Проголо шення незалежности України свого часу не причи нилося до того, що зовнішній світ вже на наступний день усвідомив культурну і цивілізаційну самобут ність нації, яка протягом століть силоміць трималася у тіні Москви. У свідомості Заходу Україна і ЇЇ народ продовжували бути і навіть тепер часто є невидимими: українські міста передавалися і ще надто часто передаються на англійську чомусь у російській транскрипції, як Kiev, Lvov чи Chernigov, українські світочі залишалися і ще лишаються або радянськими, а значить російськими, як Довженко, або принаймні уродженцями Росії, як Архипенко чи Гніздовський. ’’Слава Візантії” кладе край у багаторічній практиці потурання Заходу змові мовчання навколо давньої культури України. Є якась іронія в тому, що довгоочікуване і по праву належне їй місце у світовій культурі й історії Україна повертає собі завдяки генієві сивих предків, а не теперішнього розкутого покоління мистців. Україна — єдиний учасник експозиції, яка отримала окремо відведену ґалерію для своїх експонатів. Це створює цілісну уяву про давні витоки нашої культу ри. Мистецтво, архітектура, християнська традиція і духовність Київської Руси представлені на виставці не лише експонатами з України, але й із музеїв Ро сійської Федерації, інших країн Европи і навіть Спо лучених Штатів. Проте всі вони у тексті екскурсії і в розкішному каталозі до виставки неоднозначно пов’язуються з цивілізацією древнього Києва, міста, яке нині є столицею незалежної України, як не забув нагадати на відкритті виставки головний куратор Метрополітального музею Вільям Виксом. Експозиція ’’Слава Візантії” є чи не першою міжнародною імпре зою такого маштабу і ваги у США, яка подає історичні факти, експонати і коментарі до них в такий спосіб, що фраґменти російських музейних збірок ілюстру ють і розкривають культуру України, а не навпаки, як це було завжди. Загалом у межах ’’Слави Візантії” і протягом майже шести місяців виставляється 25 унікальних експонатів з України. Вони позичені з колекцій Націо нального музею історії України, Києво-Печерського заповідника, Національного художнього музею, Хер- сонеського національного історико-археологічного заповідника, Львівського історичного музею та Му зею Софія Київська. Останній, зокрема, представив на виставку сім оригінальних експонатів з X, XI і XII століть. Це мозаїки із Золотоверхого Михайлівського собору, шиферна плита, свого часу вмонтована в стіну Михайлівського собору, зразок мозаїчної під логи Десятинної церкви (X ст.), капітель (XI ст.) із вівтарної частини Софійського Собору. Це все дуже великі експонати. Мозаїчні портрети св. Стефана чи св. Тадея, наприклад, важать кожен понад 700 кг. Виставка також позначила нову практику у пре зентації України в Америці. Раніше всі назви — географічні і власні — транскрибувалися не з укра їнської, а з російської мови. В описі українських експонатів виставки вперше в практиці Метропо- літен-музею подається українська транскрипція. Те, що найбільший музей Сполучених Штатів поряд із культурною визнав і мовну самобутність України, 6 ’’НАШЕ ЖИТТЯ”, ТРАВЕНЬ 1997 Архангел з золотим волоссям. Київська Русь (Новгород? Київ?). 12 століття, дерево, темпера. The Archangel with the Golden Hair. Kievan Rus (Novgorod? Kiev?). 12th century. Limewood, with egg tempera over gesso. Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top