Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36
— С Ф У Ж О ---- Світова Федерація Українських Жіночих Організацій Сьомий рік видання Число восьме Цейлонський конгрес і ми Наша увага спрямована те пер на конгрес Міжнароднього Союзу Жінок, що починається 18. серпня ц. р. на Цейлоні. В ньому братимуть участь дві де легатки від СФУЖО. Неодному приходить на думку: де Цейлон, а де Україна? Що за сенс встрявати не в своє діло?! Вияснення цього питан ня саме турбує нас. Погляньмо спочатку на завдання конгресу, а потім на -себе самих в звязку з ним. Вже читаючи саму програму конгресу, можна збагнути, що конгрес цей заторкує дуже к- туальні і першої ваги справи, яких вирішення однаково важ ливе для рівноваги духа, сус пільних відносин і політичних сил як сходу, так і заходу. Духовість Сходу незвичайно багата і витончена, одначе зав дяки принципові гієрархії, що панує там у житті, починаючи з їхнього Олім-пу, а кінчаючи господарсько - м а є т к о в ими справами, крива суспільних відносин у всіх площинах має великі і різкі злами. Всі речі і явища мають там своє власне місце; нераз розділяють їх не- проходимі провалля, внаслідок принципу духової, суспільної і маєткової гієрархії. Цей стан високого і низького, велично- високого і низького, величного і дрібнотного, обожнюваного стів — видається дуже догід ним для впливів червоно-мос ковського комунізму, що вже підступно опанував великі про стори Азії. Сполучити високу духовість сходу з досягненнями культури і цивілізації заходу, це одиноке забороло проти зазіхань схід- ньо-европейського червоного вампіра. Ця проблема стоїть на вістрі шпаги і вільні народи східньої і західньої півкулі по становили спільно рішати її. Жіноцтво сходу і заходу шу катиме на- Цейлонському Кон гресі спільної мови для вирі шення жагучих проблем свого “бути чи не бути”. Орієнт і Ок- цидент — два відмінні творива духа, дві ментальности, до'вго дивились один на одного з від тінком недовіря. Одначе прий шли історичні моменти, коли велика синтеза неминуча. Про грама конгресу намагає саме напрямні для творення цієї син тези. В першій мірі це є справа о- світи жінки, що відкриє жіно чим масам Азії широкі гори зонти в розумінні духової і ма- теріяльної культури. Це збли зить її інтереси з інтересами жінки заходу і вони зможуть спільно діяти і взаїмно допома гати одна одній. Особливу увагу приділює конгрес політичній освіті жін ки, її зацікавленості політични ми проблемами та її політичним правам. На порядку нарад сто їть справа освіти дорослих в А- зії, питання затруднення стар ших жінок та часткової праці жінки. 'Індустріялізація і -становище жінки це теж одна з болючих проблем конгресу. Індустріялі зація життя з заходу посува ється могутніми кроками на схід. Одначе схід не лише дав ній, але й консервативний, він знає ціну своїй давнині і не ра до уступає свої давні права, своєрідний чар спокою, гармо нію свого ритму життя штудер- ній і брязкітливій машині за ходу. Проникливі очі азійської лю дини недовірливо дивляться на вершини західньої цивілізації, а то й прямо заперечують їх. Індустріялізація життя тільки частково і в певних формах сприйнятна в Оріенті, настіль ки, наскільки ці окцидентальні здобутки не заторкують і не перетинають основних магіс траль специфічної духовости Орієнту. Ця проблема найго- стріше заторкнула жінку, як ма т ір і господиню дому, яка на дає там лад і тон життю, і вона поставила її на порядок нарад конгресу. Характерно одначе, що завершенням нарад буде об говорення проблеми міжнаціо нального порозуміння і роля в нім жінки. Отже барикади західньої ін- дустріялізацїї, видно, не непе реможні, джунглі релігійних відносин сходу не непроходимі, а хінські мури, що тисячоліття зберігали окремішність сходу, являються тільки памятником минувшини. Стушувати контра сти соціяльного життя на сході, пізнати захід і зблизитись із ним, одначе зберегти свою ду хову окремішність і цілісність — це те, що стоїть в центрі ін тересів конгресу на Цейлоні. Нашою участю, працею і до свідом ми прагнемо допомогти азійській жінці в рішенні її про блеми. Ми памятаємо при тім, що багато наших українських жінок — поволі, чи поневолі — перебуває тепер в Азії, а їхня доля нам не байдужа. Перегля даючи програму конгресу, ми дійшли до висновку, що там рі шатимуться справи не лише льокальні, а загальної ваги в політичному розумінні на ін тернаціональній арені, рішен ня ж цих нарад стають темою дискусій в Обєднаних Націях. Українська справа в своїй су-
Page load link
Go to Top