Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36
В обороні України ЗВЕРНЕННЯ СУА ДО УКРАЇНСЬКОЇ ГРОМАДИ В АМЕРИЦІ <> о Натиск большевицького окупанта на наші рідні землі прибирає все гостріші форми. Після знищення нашої незалежної Церкви, жорстоких заходів русифікації та ліквідації наших культур них пам’яток, прийшла хвиля арештів І засудів культурних діячів України. Цей свідомий і послідовний похід на знищення нашої самобутносте потряс ншим поселенням у вільному світі. Рівночасно у З’єднаних Стейтах Америки ідуть заходи до зближення цих двох світових по туг. Заплянована подорож Ричарда Ніксона до Москви пройняли нас тривогою. Знаючи підступ ність большевицької системи, не передбачуємо Для Америки ксристи з тих відвідин. Та незалежно від настанови Америки рішили ми звернутися до президента Р. Ніксона з проханням заступитися за права українського народу. В обширному листі подали ми різні форми утиску на доказ поневолення і домагались його заступництва у тому напрямку. Цього листа, підписаного Екзекутивою СУА, розіслали ми нашим Відділам у З’єднаних Стейтах Америки. Просимо, щоб його підписали всі членки СУА, їхні роди ни і всі люди, що їм лежить на серці добро українського народу. Закликаємо всіх українців під тримати цю акцію Союзу Українок Америки. Численними підписами засвідчимо це домагання укра їнців, замешкалих в ЗСА, в обороні наших братів в Україні. Листи з підписами будуть у відповід ному часі передані до Білого Дому. ЕКЗЕКУТИВА СОЮЗУ УКРАЇНОК АМЕРИКИ У березні 1972 р. в. 1 • • " • • * • • • • • • • • • • —• '♦ ... в—h Свята Великого Посту Всі народні обряди, що припа дають на час Великого Посту, на лежать до весняного циклю. В давнину це було свято „весняно го сонця“ -—■ пробудження при роди, що мало свої фази: 1) За клинання і виглядання весни, 2) Зустріч і привітання. Весь народ виявляв свою радість піснями -— веснянками, —■ гагілками, танка ми, що відбувалися в гаях, близь ко лісу, на майданах, тощо. Вони були виявом їх релігійних уявлень (анімістичний світогляд). Такі ве селі свята не гармонізували зі строгим і поважним Великим По стом, ані взагалі з християнською релігією. Частина їх затратилася, частина увійшла до християнських обрядів, які задержалися й до сьогоднішнього дня. (Весняніки, верба, паска, писанки). Великдень — свято рухоме, то ж і час Великого Посту можна означити календарно. У важливі ші християнські свята, що припа дають на цей період, народ уплі тав давні вірування, що зв’язані з приходом весни. ,,Прологом“ весняного циклю є ,,стріча зими з літом". Згідно з антропоморфічним уявленням, ста ра баба — зима зустрічається вперше з красунею весною. Це свято Стрітення Господнього (15 лютого). В цей день святили во ду і свічки-громниці, що мали в господарстві протягом року ма гічну силу. Не раз це свято збі галося з сиропусною неділею, або масляною, з останнім тижнем м’я- сниць. В цей тиждень їли тільки борошняні і молочні страви, най частіше вареники з сиром. По ма сляній починається перший Тиж день Великого Посту. В понеділок, що зветься жилавим, або плос- козубом, пекли житні коржі-жи- ляники, а до коржів їли тільки тертий хрін із буряковим квасом та редьку. Горілка теж входила в це мекю, бо нею треба полокати зуби, щоб нічого скоромного не залишилось. У першу суботу по сту жінки замовляли панахиду і робили поминки з коливом. Це на зивалося „давати мисочку". В не ділю дівчата варили кашу з ма ком і на короткий час закопували в землю, щоб „всяка недоля про пала". Дня 24 лютого святкували св. Власа — покровителя худоби. Можливо, він заступив передхри- стиянського божка Велеса — бо га скоту й багатства, що про ньо го згадується в літописах і в „Слові о Полку Ігореві". В деяких місцевостях „Власові морози “ уважали останніми. Вла стивий весняний період починався з появою перших птахів. Це свя то Обретіння або знайдення Го лови Івана Хрестителя (9 берез ня). В народній тимології стало святом „Обернення" або „оборо- тення“. Птахи обертаються до нас головами, бо збираються до відле- ту з вирію, чоловік обертається до жінки, взагалі все обертається обличчям до весни, а спиною до зими. Від цього дня люди слідку ють за вістунами весни, заклика ють їх, ворожать на врожай і по году. Ще сніг на полях, а вже прилітають жайворонки. Ось вес нянка про них: Чом ти, жайворонку, рано з вирію вилетів? І щ е по горах сніженьки лежать, І ще по долинах криженьки стоять! Ой, я т ії сніженьки крильцями розж ену, Ой, я тії криженьки ніжками потопчу. г НАШЕ ЖИТТЯ — БЕРЕЗЕНЬ, 1972 Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top