Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
”ЧАР ВИШИВАНОЇ СУКНІ” Успішно відбулася товариська зустріч під назвою ”Чар вишиваної сукні”, що її влаштував 22-ий Відділ СУА в Чікаґо 5 грудня минулого року в залі церкви св. Володимира і Ольги. З ін іц іа т и в и імпрезової референтки Галі Янчишин, цей вечір проходив під знаком української вишивки, а точніше — застосування її мистецьких мотивів до модерного одягу сучасної української жінки. Молоді модельки, активні в молодечих організаціях, деякі — доні членок СУА, експонували сукні Соломії Кавки і Дарії Менцінської. Пояснення до взорів і стібів опра цювали Анна Кульчицька і Дарія Менцінська, усі троє — членки 22-го Відділу СУА. Вечір відкрила голова Ольга Мартинюк, яка привітала присутніх і передала ведення програми Іванні Ґорчинській і Люсі Самбірській. У вступному слові Іванна Ґорчинська говорила про своєрідну оригінальність жіночого одягу, прикрашеного ви шивкою як вияв особистого мистецького смаку його власниці, на відміну від шабльонових, стандартно прийнятих моделів. Теплими словами розповіла про Дарію Менцінську, свою шкільну товаришку зі Льво ва, головно про її вроджений талант і замилування до української вишивки. Цей талант проявлявся і досі проявляється у постійному проектуванні та застосуванні різних мотивів — чи то в сукнях, кос тюмах, чи спідничках, жакетах, декоративних шалях тощо. Взори її стилізовані, базовані на народних мотивах, з вибагливим смаком, підібрані до мате- ріялу, в результаті творять елеґантну мистецьку цілість. Про Соломію Кавку розказала Люся Самбірська, співведуча вечора. Вона відома зі своєї виховної праці в чікаґських школах; її вроджене відчуття краси і мистецького полету проявляється як в особистому, так і в товарисько-громадському житті. Вона проек тує і виконує ефективні декорації для сцени і залі місцевих імпрез, під її вмілим проводом 22-ий Відділ щороку декорує стилевими прикрасами українську ялинку в Музеї науки і промислу. Соломія Кавка бере участь, де лиш є нагода показати українське мистецтво. Сама елеґантно вдягнена (сукні завжди прикрашені вишивкою з відповідними декоративними додатками), вона є найкращим пропаґатором україн ської мистецької культури. Показ розпочався традиційним поклоном з ”хлі- бом-сіллю” трьох молодих модельок, які привітали гостей. А тоді, мов у живому калейдоскопі, про ходили сцену і довгий підвищений майданчик (”ран- вей”) молоді стрункі модельки; зупинялися на мить, поверталися Граціозно, даючи змогу глядачам по дивляти моделі. Ось попелясто-сива двочастинна суконка, вишита гладдю з домінуванням мережки, викінчена двобічним прутиком, то знову малинова блюзка, полтавський взір виконаний виколюванням, соснівкою і гладдю, призначена до темної спідниці, або чорна гладка ’’коктайлева” суконка з червоно вишитим декоративним коміром і маншетами (гладь, хрестик і обведення). Ще в уяві зберігається щойно побачений образ, як увагу глядача манить кремова сукня, цеглясточорний трипільський мотив, викорис таний внизу, уздовж боку і на рукавах (орнамент, знятий з двох глечиків), на це чорний оксамитний безрукавник-жупан. Контрастом відбиває сивого ко льору модель, прикрашений червоночорним київ ським взором, і ще фіолетна креація, буковинський мотив, виконаний чорними і срібними нитками. Не можна не згадати довгого вишиваного шалю, який, закинутий з фантазією через плече чи пере хрестям на грудях, міняв скромну сукню в елеґантну вечірню креацію. Саме показом вечірніх креацій закінчилася ця вдала імпреза. Серед них привертала увагу своєю символікою сукня Соломії Кавки: піско вого кольору довга спідниця і без рукавів туніка, що нагадувала гуцульські фоти, окремо манжети і шаль, зарублений голубою косичкою. Внизу туніки вишиті ’’дерева життя” з вплетеними двома буквами ”С”, що означають поле бою, голуба стрілка і коричневий хрест посередині. Це були знаки перемоги і заслуги полеглим, а коричневий лябіринт довкруги дерев життя символізував охорону воїна в часі бою. Майстерне сполучення відтінків бронзи, помаранче вого і голубого кольорів створювало враження старо винної мозаїки. Друга — це гладка, кольору темного золота сукня і ориґінальний плащ, вишитий у віг тінках бронзи, міді і золота внизу, на рукавах і великому "княжому” комірі. Цей модель проектувала і виконала Дарія Менцінська на святкування 1000- ліття Хрещення України, базуючи його на мотивах історичних образів Петра Андрусіва. ”Чар вишиваної сукні” справді зачарував глядачів. Вели імпрезу легко і вміло Іванна Ґорчинська і Люся Самбірська (напереміну), які при показі кожної сукні коротко пояснювали мотив вишивки, техніку стібів тощо. Молоді модельки дуже успішно вив’язалися зі свого нелегкого завдання (моделювали 47 суконь!), ґраціозність рухів, природне уміння елеґантно вести себе дали змогу присутнім оцінити красу україн ського мистецтва. Підготовкою та проведенням цього вечора займалася чікаґська мисткиня Анна Кульчи цька. Маючи за собою понад ЗО індивідуальних виставок і показів по різних містах Америки, вона з професійним знанням підготовила технічну сторону показу, опрацювала пояснення мотивів і стібів, сим воліку вишивки (деякі взори взяті з її збірки), вміло координувала виступи 14 модельок, що у великій мірі причинилося до успіху імпрези. Добрим додатком був виступ співачки Олени ’’НАШЕ ЖИТТЯ”, КВІТЕНЬ, 1993 27
Page load link
Go to Top