Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
ріяли з цієї колекції. В архіві записано 18,650 над ходжень. У 1983 р. постав відділ образотворчого мистецтва. Крім картин і скульптур індивідуальних мистців, у збірці знаходяться колекції: 320 картин Василя Кричевського, 135 — Никифора з Криниці, 48 — Славка Крушельницького, 42 — Леоніда Перфе- цького, 34 — Миколи Бервінчака і 95 праць Галини Захаріясевич, які є оформленням промислових зна ків. Колекції УМ зросли завдяки жертвенності україн ської громади, закуплено лише невелику кількість вартісних експонатів, часто при видатній фінансовій допомозі приятелів музею. Лідія Гайдучок завідує відділом преси і зовнішніх зв’язків, співпрацює також з Комітетом придбання фондів. Українська і американська преса одержує повідомлення про виставки, курси, програми УМ і часто використовує ці інформації. Вістки появля ються в "New York Times”, ’’New York Post”, "Daily News”, в інших публікаціях, різних довідниках для туристів, в українській пресі. Про пересувні виставки у різних штатах американська місцева преса помішує довші, часто ілюстровані статті. Започатковані у 1977 р. курси продовжуються, зчасом включено курси вишивання, роблення ґер данів. Ці "освітні програми” відбуваються на весні і восени, на них буває від ЗО до 120 осіб на кожній, в тому числі 95 відсотків неукраїнців. Музей відвідують кожного року 15 — 20 груп учнів американських шкіл, українські школи, молодечі організації. Програмами завідує Любов Волинець. Десятки осіб доброї волі вносять вклад у що денну працю музею, служать професійним знанням і досвідом. До 1992 р. в УМ відбулося 19 етнографічних виставок і 22 — з різною тематикою: образотворчого, релігійного мистецтва XVI — XVIII століть, церковної архітектури, історії української іміграції, "Самвидаву” тощо. Деякі з них стали "пересувні” і були експоно вані в американських і канадських музеях і різних інституціях — разом 40 виставок. До кінця 1992 р. музей відвідало принаймні 75,000 осіб, з того біль шість неукраїнців та туристів з цілого світу. За 16 років діяльности в неймовірно тісному приміщенні музей себе повністю виправдав. Фінансову базу музею становлять членські вклад ки, пожертви української громади, дохід з крамнички та дотації від New York State Council on the Arts, The Institute of Museum Services, The National Endowment for the Arts та американські фундації. За 15 років музей одержав дотацій на суму 737,950 дол., це в середньому 49,190 на рік. З уваги на економічну кризу, музей дістає лише одну третину, порівнюючи з минулими роками. В 1992 р. УМ мав 1,600 членів в різних штатах Америки, в Канаді і Европі. Членські внески призначені на поточну працю, однак їх не вистачає на покриття адміністраційних видатків. Пере- гпядаючи списки членів, прикро вражає, що багатьох прізвищ відомих громадян серед них немає. Фінанси на адміністрацію УМ підсилює Комітет збірки фондів, який вже багато років очолює член управи УМ Тетяна Тершаковець. Комітет влаштовує постійно концерти, товариські зустрічі у приватних домах або в готелях, льотерії, бенкети з нагоди річниць музею. Найбільше пожертв на потреби музею зложив дотепер СУА, а також дає безкоштовно приміщення. Музей покриває кошти, пов’язані з вживанням при міщення. На загальних зборах 3 червня 1990 р. головою управи УМ обрано архітекта Тита Геврика, який був заступником голови від 1985 р. і віддано працював для музею. Т. Геврик був автором каталогу та кура тором найпопулярнішої виставки "Втрачені архітек турні пам’ятки Києва” 1982 р. Виставка була експо нована у двадцятьох містах СІ1ІА і Канади. Каталог передрукували в журналі ’’Пам’ятки України” в Києві, опісля він вийшов окремим виданням тиражем 10,000 примірників. Він був також автором каталогу і куратором виставки ’’Дерев’яні храми України” 1987 p., ініціятором виставки фотографій сучасних церков у діяспорі, проекти яких виконав видатний архітект Радослав Жук. Виставка експонується в музеях України. Т. Геврик зайняв пост голови управи УМ в той час, коли більше приміщення для музею стало не обхідністю. Кошти будинку при 6-ій вулиці та від сотки від позички, разом 1,532,984 дол., виплачено, а на перебудову будинку потрібно коло 3,000.000 дол. Т. Геврик покликав Будівельний комітет для збірки фондів, з яким постійно співпрацює. Цій справі присвячує багато уваги і часу. Комітет очолює Анна Алиськевич. Музей має велике значення для української гро мади. Він дає нагоду ближче пізнати купьтуру, істо рію, побут народу, помагає зберегти українську іден тичність. Тепер він важливий також для України. Від часу проголошення самостійности Україна намага ється розв’язати різні проблеми — економічні, с о ц і а л ь н і , екологічні, політичні. Потреби культури че кають своєї черги. Нечисленні статті звертають увагу на невідрадне становище музеїв України. В нинішніх обставинах ледве чи є надія, щоб музеї України швидко подопапи труднощі та задовільно сповняли свою культурну місію. Тут у пригоді міг би стати Український Музей в Нью-Йорку — влаштовувати виставки зразків музейних скарбів України та ширити інформації про культурні надбання нашого народу, головно тепер, копи Україна появилася на мапі світу як самостійна держава. Сподіємося, що українська громада та членство СУА поможуть музеєві зробити цей важливий крок вперед. ’’НАШЕ ЖИТТЯ”, КВІТЕНЬ, 1993 9
Page load link
Go to Top