Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
Трипільська мальована кераміка зі Східнього Поділля. ТгуріІІіап ceramics from Eastern Podiiiia. личині поміж Серетом і Збручем. Трипільську ма льовану кераміку виготовляли без ганчарського ко ла, але досконалим способом, дуже старанно, на зовні вигладжено, з дуже добре випаленого матерія- лу та з тонким колірованим рисунком. З різних господарських посудин відомі великі горщики амфори грушковатої форми — правдопо дібно для переховування збіжжя, півколисті ніби миски чи накривки т.зв. "біноклі” або двійняки — не відомого призначення чарочки, збанки та ін. Така посуда звичайно забарвлена різними від тінками біло-помаранчевого кольору з орнаменти кою у барвах білій, чорній, жовтій, червоній, гнідій і фіолетній. Орнаментальний рисунок дуже різнома нітний і живий, складається з рівнобіжних, прямих, хвилястих і ломаних ліній, точок, кола, спіралі, меан- дра, зикзака, рівнораменного хреста. Та найбільш характеристичними і поширеними мотивами були меандричні закрути і спіралі, що або мають безко нечну тяглість, або перериваються іншими хвиляс тими мотивами або нарешті (у новіших виробах) роз кладаються на окремі орнаментальні елементи (гл. рисунки). З фігурних виображень зустрічаємо в Трипіль ській кераміці схематичні рисунки вола, пса, свині, оленя, рідше коня, барана й чоловікоподібні, голов но жіночі, постаті. Знайдено також пляшки у формі голови вола; миски з чоловічими ногами, у виді пта ха і т.д. В часовій еволюції розрізняють кілька ступенів розвитку мальованої кераміки: жолобкована орна ментика переважно з рівнобіжних рівчаків з уживан ням білої і темних барв; далі, переважний мотив двохбарвної спіралі з червоної і темногнідої фарби і нарешті різнокольоровий рисунок, здебільшого на жовтому і червоному тлі, орнамент білою, бурою і чорною фарбою (Більче, Кошилівці). З окремих знахідок із мистецького боку дуже ін тересна миска з с. Томашівки на Уманщині з ’’аб страктною" як на сучасний погляд, орнаментикою, а особливо посуд з Крутобород на Поділлі з прекрас ною композицією з Геометричних мотивів і фігурно го рисунку (гл.рис.). Цікаво відмітити, що під кінець Трипільської культури виліплювали навіть статуетки у формі зві рячих і людських постатей і моделів хат-землянок. Одну з кращих жіночих фіґурок знайдено в с. Фур- манівці на Кам’янеччині, які дають нам деяке уявлен ня про тодішній естетичний "ідеал” жіночої краси примітивної людини, що жила 4,000 років перед на шою добою. Високо розвинена Трипільська культура на Україні в історії людства займає таке важне місце, що деякі вчені її назвали ’’Передмікенською”, уважа ючи її основою мікенської (чи еґейської) культури, з якої розвинулося грецьке античне мистецтво. ("Нова Хата". Львів), ч. 1. 1936. Посуда Трипільської мальованої кераміки з Крутобород на Поділлі. ТгуріІІіап Art from Krutoborod, Podiiiia.
Page load link
Go to Top