Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
УКРАЇНСЬКИЙ МУЗЕЙ 203 SECOND AVENUE NEW YORK, NEW YORK 10003 MAPTA БАЧИНСЬКА СКАРБИ НАШОЇ КУЛЬТУРИ Надзвичайно цікава виставка ’’Україна 5000—4000 років до Хр.: скарби трипільської культури” відкри вається в Українському Музеї в Нью-Йорку 24 жовтня цього року. Виставка спроваджена з України під патронатом посольства України в США і є подоро жуючою. На ній представлено понад 160 цінних експо натів — глиняні посудини, антропоморфні статуетки, мініятюрні зображення домашніх та диких тварин, а також модель житла. Всі експонати представляють високоестетичні мистецькі досягнення трипільських майстрів, які жили і працювали у суспільстві, що існувало сім тисяч років тому. Заслуга за відкриття цінностей трипільської куль тури належиться археологові В. Хвойкові, який сто років тому вперше знайшов їх біля села Трипілля над Дніпром, від чого і походить назва виявлених старожитностей. Від того часу понад 2000 трипіль ських поселень були відкопані вздовж Дністра, на південному Бузі, на Волині, біля середнього Дніпра і де-не-де на Лівобережжі. Археологічні дослідження вказують, що витоки трипільської культури знахо дилися на східньому побережжі Середземного моря і на Балканах. Виставка відзначає столітню річницю відкриття цивілізації, яка зараховується до тих най- важніших, що охоплювали світ перших землеробів стародавньої Европи в епоху неоліту. Трипільці були першими людьми, що на тери торії сучасної України в цей давній час ранньої історії сіяли зерно і займалися скотарством. Вони будували розлогі посілості, ставили двоповерхові доми і пере важно провадили різноманітне громадське життя. Надзвичайно високого рівня досягнуло трипільське гончарство. їхня технологія виготовлення посуду була досконала, а треба пам’ятати, що вони робили його без гончарського круга. Прикрашення посуду — символічна орнаментика та стилізована образо- вість — віддзеркалює, в який спосіб трипільці розу міли земне та духовне життя, як вони ставилися до природи і що думали про всесвіт. Археологічні розкопки і послідовна наука вка зують, що знайдені антропоморфні і зооморфні гли няні статуетки відігравали важливу ролю в обрядових відправах, пов’язаних з культом сонця, весни і родю- чости. М. Відейко, кандидат історичних наук з Інституту археології АН України, так сказав про трипільців: ”Ми не можемо стверджувати, що трипільці були безпосередніми предками слов’ян. Але вони стояли біля джерел європейської цивілізації і разом з наро дами, що жили на цій землі, за її багатотисячолітню історію, зробили свій вагомий внесок у формування сучасної культури України”. Виставку трипільської культури організували Інсти тут археології АН України, Українське Товариство охорони пам’яток історії та культури і Центр пам’ят- кознавства при АН України. Спонсорували виставку ґалерія Христини Чорпіти, Філядельфія, Па., і Цен- траля Українських Кооператив, Чікаґо, Іл.. В Україн ському Музеї спонсором виставки є Український На родний Союз. ОСІННІЙ БАЗАР Комітет придбання фондів при Управі Українсь кого Музею запрошує всіх на великий осінній базар, що має відбутися 20-21 листопада цього року. При готовляються до продажу прегарні речі з кераміки, вишивки, книжки, музейні каталоги, ручно роблені нашийники та кульчики, праці (малюнки і рисунки) різних українських мистців. Домашнє печиво — пиш ні торти і пляцки — теж будуть на продаж. Цей базар дасть покупцям надзвичайну нагоду не тільки підтри мати Музей, але й придбати прекрасні та оригінальні різдвяні дарунки для цілої родини. МАЛЯРСТВО ОРЕСТА ГЛАДКОГО ’’Кожну чутливу людину зачаровує багатство вра жень, що їх дає світ, земний і небесний, вона хоче свої почування висловити музикою, поезією, маляр ством і безліччю інших виявів творчости”. Такими словами у своїй статті Святослав Гординський пред ставляє мистця Ореста Гладкого (1905-1990), маляр ські праці якого будуть експонуватися в Українсько му Музеї 31 жовтня цього року. Мало людей знайомі з мистецькою спадщиною О. Гладкого, бо він був людиною приватною і скром ною, а малював для свого власного задоволення. Як каже С. Гординський, ’’Орест Гладкий...просто з лю- бови до навкільного світу пробував, і то успішно, передавати свої почування малярськими засобами”. На виставці експонуватимуться його праці (олія та акварелі) з різною тематикою — краєвиди, натюр морти, а особливо море. О. Гладкий був професійною людиною — архі- тектом і майстром сучасного будівництва. В 1960-их роках мав відповідальну працю головного архітекта будівельного відділу Нью-Йорку. В українській гро маді належав до різних установ та організацій. Був також колекціонером праць українських мистців. ’’НАШЕ ЖИТТЯ", ЛИСТОПАД 1993 9
Page load link
Go to Top