Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28
Молода музична сила Музикальність переходить у спадщині з батька на сина, з дядька на небожа. Музична вразливість тягне свій корінь із далекого минулого й наростає, коли ЇЇ належно плекати. Одне таке насліддя розвору шило нашу цікавість. Цим ра зом сталося так, що батько пе редав свій музичний талант дочці. І те, що Роман Придатке- вич осягнув своєю скрипкою, молода Ганна заповідає на фортепіяні. Вона народилась 1930 р. в Ню йорку. Батько- галичанин, а ма ти придніпрянка — хіба не най кращі передумовини для пере хрестя рас і вдач? Музикальні здібності дитини проявляються дуже рано. Вже шостилітньою Ганна вчиться музики. У 1947 р. вступає до Марей каледжу, кін чаючи його з відзначенням у 1950 р. в головному предметі фортепіяну та побічних челло і німецькій мові. Навчає музики в середній школі Парма, Мізу- рі. А тоді приходить стипендія до відомої музичної школи Марлборо. Ось уривок із її листа, що о- писує життя цієї школи: „Навіть тепер, коли я пишу це — чую, як внизу, в голі грає квартет. Нас тут v Марлборо є 25—ЗО музик і всі вони дуже ви сокого рівня. (Живемо 1600 футів високо', далеко від усякої цивілізації, олені бродять по на шому парку). Багато з них по кінчили музичну школу Киртіс й музична атмосфера тут дуже серіозна. Вранці всі ми вправ- ляємо, а навчання відбувається по полудні. Ми згруповані в дуо, тріо, квартети, чи октети й працюємо з інструктором, що нас солідно пробирає. Я працю вала з Адольфом Бушом (октет Мендельсона, я при віолі), а та кож і в оркестрі. В неділю тріо Буш-Серкін дає свої виступи. Концерти від буваються о 5 по полудні. Не забаром уже гратиме орхестра — Бранденберґ, Моцарта, Ген- для. Також тріо Мойса (флет) гратиме тут незабаром. Та треба листа кінчати. Зараз починаю вправляти, потім ланч, а від 2—3 соната на челло з Германом Бушом, 3—4 октет Мендельсона з Адольфом Бу шом, а від 4—6 проба оркестри. Це не жарт!“ Виростає молода музична си ла. Мірить своє знання і свої здібності в добірному музично му середовищі, вивчаючи кіль ка інструментів. її пляни ведуть її знов до Маррей каледжу, де Піяністка Ганна Придаткевич ще треба завершити навчання докторською працею. Та Ганна Придаткевич у пер шу чергу дочка свого батька. Вона товаришить йому в подо рожах та супроводить його ви- — - — І1" " ЗЇЗД КАНАДІЙСЬКОЇ ФЕДЕРАЦІЇ ЖІНОК З ВИЩОЮ ОСВІТОЮ У серпні відбулася в Оттаві триріч на конференція організації, що обєд- нує жінок із вищою освітою в Канаді. Темою конференції було: „Жінка і держава". У зїзді взяли участь 383 де легатки з різних міст Канади. Були також гості з Англії й Пакістану. Зїзд привітала мейор столиці Ш арлота Ві то н. В дискусії виринула справа ново прибулих членок, що їх вирішили при єднувати для взаїмного порозуміння та виміни поглядів. Порішено нести моральну і матеріяльну допомогу жін- кам-науковцям, що залишилися в та борах Німеччини. Одинокою українською учасницею з правами делегатки на зїзді була О- лена Весоловська з Монтреалу. Член Управи СФУЖО п. Ірина Павликов- ська брала участь у конференції в ха рактері гостя. ступи на фортепіяні. Влітку 1947 відвідали вони Канаду, а восени 1950 Дітройт і Шикаго. Може це розвинеться колись у спільні концерти? Тепер вона вдячна батькові за його провід і вказівки в її замилуваннях. За вдяки йому й хресному батько ві Гайворонському вона пізна ла українську музику. Це питання її хвилює. Чому Америка її не знає? “Україн ську музику треба висувати пе ред публику й тоді вона стане відома”, пише вона знов в ін шому листі. “Один музика цьо го не втне, але група музик уже могла б цього доконати. Кажу це на підставі досвіду з бать ковими виступами. Він постій но висуває українську музику в усіх своїх програмах і намага ється, а всеж таки мало з того дійшло до американської пуб- лики. Треба би більше музик, щоб це переводили і тоді укра їнська музика може встоятись. Виступи Кошиця зробили своє, одначе праця хорова не може створити музичної опінії про якийсь нарід” Покищо молода Ганна сері- озно працює. Слідкуємо з за цікавленням за її розвоєм. Вона ж бо скріпить напевне р^ди тих, що колиісь, як її батько тепер, пробуватимуть у світ україн- ську музику. л< Бура. ■ ■ -L ■■ 11 ■ УКРАЇНСЬКІ РАДІОПЕРЕДАЧІ З РИМУ Співпраця СФУЖО з комітетом у- країнських радіопередач у Римі про довжується. Нещодавно висилано звернення містоголови СФУЖО Ніни Онацької про життя і працю нашого жіноцтва в Південній Америці. Услід за тим пішло звідомлення про зїзди українських жіночих організацій у Ка наді, яке зладила Ірина Павликов- ська. Про долю української молоді у підсовітській Україні розказала О. Трофимовська. Нещодавно звернувся голова укра їнського відділу в Голосі Канади д-р ГІанчук з запрошенням до п. О. Кисі- левської — перейняти звернення до жіноцтва в Україні також і в цій ра діопередачі. Першим виступом має бу ти привіт голови СФУЖО до наших посестер на рідних землях. Чи ви вже вплатили передплату?
Page load link
Go to Top