Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28
Ритм у буднях нового, коли на початку було постановлено інакше. Дуже важне — вибрати від повідну можливість виступу для дитини. Краще довше при глянутись дітям і їх здібностям, ніж опісля зміняти точку чи ролю. Діти всі без виїмку лю блять виступати і глибоко пе реживають усе, що звязане з їхнім виступом. Всяка зміна в їх призначенні бентежить дити ну, викликає почуття менше- вартости і підриває довіря до виховника. Тому треба дуже у- важно підбирати рід виступу для дитини, не керуючись спо рідненням із дитиною чи зна йомством із батьками. А вже коли роля встановлена й нам здається, що дитина не дає ра ди тому, краще довше попра цювати над менше здібною ди тиною, ніж зміняти її ролю. Приміщення на дитячі імпре зи це дуже важлива, а, на жаль, у наших кругах недоцінювана сторінка справи. Кажеться: „як для дітей, то ця заля вистачає“ А звичайно ця заля зле освіт лена, понура й неестетична. Це й відбивається на самопочутті дитини, що має виступити чи відограти якусь ролю. Треба старатись вводити наші діти в просторі, чисті й гарно освіт лені залі, прикрашені відповід но до змісту імпрез. Коли ди тина знайдеться в такій залі, в ній підсвідомо постає певне піднесення й вона відограе свою ролю далеко краще, як цеі робила на пробах. Проби слід робити на сцені, коли є такі можливості. Якщо їх немає, то на сцені повинні відбутись бодай дві останні проби. В день імпрези некорис но робити пробу, бо це пере втомлює дітей і перетяжує батьків. Щодо вивчення роль є бага то метод. Подаю тут одну дав ню й добре випробовану, що мене ніколи у праці не завела. Першу зустріч використовуємо на те, щоб познайомити дітей із змістом нашого свята. Ви- ховник чи виховниця пояснює дітям ціль його, читає або роз казує пєсу, впроваджуючи ді тей у світ їх гри. При цьому слід подати значення й харак теристику кожної з роль. Це допоможе дітям зрозуміти, що всі ролі однаково важні, хоч по суті речі одні вимагають біль- Концерт на зеле-ній леваді ко ло міського парку завершив на ші перші вакації у новому зван ні. Послідні згуки симфонії го моніли ще в наших ухах, коли ми опинилися на площі серед авт. Розгублені й приголомше ні звуками гудків, ми притули лися до себе. — Господи! Що за благодать музика — зітхнула Стефа. — Як тяжко вертатись до гамору дійсности. — А завтра, до праці — до кінчила Ольга. Музика й гармонія, гамір і праця. Здавалось би, такі супе- речно'сти. А в обох рух є го ловним чинником. — Отже, спиталась Стефа — який висновок? - Значить треба знайти гар монію у гаморі, а праця стане музикою, — відповіла Ольга. — От, відкрила Америку, — перебила Стефа. Ясно, що як і в музиці так і в праці маєш такт і ритміку. Чи бачила ти робітників на будові, що пода ють один одному довгим рядом цегли у гармонійному русі, а коваля — у ритмічному ударі розпаленого заліза, а фабрич- ну робітницю, що працює спільно зі сталевою товариш- ■ того, а другі меншого вкладу праці. Але підхід виховника: мусить лишити в дитини вра ження, що роля князівни, а ма лого метелика є однаково важ на і без одного й другого ім преза відбутись не може. Тоді діти з задоволенням вживають ся у свої ролі, відчувають свою рівність і важність. По першій пробі добре (як що це можливе) зробити тиж1 день перерви. За цей час діти повинні вивчити ролі на па- мять. Щойно тоді почати з ни ми плянове й правильне випра влення наголосів, зворотів, ін тонацій, рухів ітд. Не тягнути задовго з пробами, бо це ну дить дітей і тяжко втримати дисципліну. Не стану тут обговорювати підготови костюмів, що явля ється дуже важною сторінкою дитячої імпрези. Згадаю лише, що тут потрібна тісна співпра ця з матерями. Кожна мати ра до причиниться грішми і пра- кою — складною машиною. Рух і ритміка — це ж гармонія пра ці. Вона улегшує її, ощаджує витрату сил. Безладдя, як ди сонанси — виснажують людину. Лад, як гармонія, успокоюють. Чи бачила, ти Ольго, нашу Га лю, як вона куховарить? — Мабуть, ти Стефо, зголод ніла, що про куховарство зга дуєш? — перервала Ольга. — Не в тому річ, ■— продов жувала Стефа — мені йде про організацію домашньої праці. Зручна господиня ладить стра ву пляново і скоро. Гармоній ними рухами мішає і загортає тісто, чи мясиво, не брудить лишньої посуди, довкруги неї чисто й складно. — Так і в кожному підприєм стві, мусить бути точно опра цьований плян’праці, а в ньому відповідальність кожної люди ни вимірена. Тоді праця не то мить, не хвилює й не доводить до зударів. — Отже, завтра їдемо на но вий концерт. Нехай наша праця стане дійсно симфонією гармо нійних рухів, з усміхом закін чила Ольга, коли вони стали прощатись на зупинці автобу сів. Орися цею до виступу своєї дитини. Треба тільки устійнити перед тим на спільній нараді, що са ме готується та чого від мате- рей очікуємо. Знаю з досвіду, що справу костюмів у такий спосіб найкраще розвязати. День самого виступу слід до бре розплянувати. Передягання малих акторів, викликування їх — взагалі цілий рух за ку лісами мусить іти вправно й пляново, щоби діти не хвилю вались поспіхом та метушнею. Тому простір за кулісами по винен бути свобідний від чу жих людей, але обставлений впорядниками самого виступу. Підготова дитячої імпрези — це нелегке завдання. Та вона дає рясні плоди в виді світлого дитячого спомину, що завжди з нею звязаний. Сценки на св. Миколая знай дете у збірнику “Зима”. Ціна 50 центів. Замовляти в Центра лі СУА. Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top