Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
МОЛОДЬ І РЕЛІГІЙНІСТЬ ПИТАННЯ: Пишу до "Кутка порад”, бо турбує мене ставлення молодих (вже дорослих) до питань віри та вико нування релігійних практик. Наприклад, у наших церквах (а я розпитувала про те в різних містах, де є наші церкви) на Богослуженнях переважають старші люди з дуже скупеньким відсотком молодої про фесійної інтелігенції віком 28-40 років. У чому справа? Чому їх немає в домах молитви? Кому залишаться чудові наші церкви, збудовані батьками? Оля ВІДПОВІДЬ: Шановна Пані Олю! Так, Ваші спостереження справедливі: у багатьох осередках, де є наші церкви, велика частина молодих професійних людей віком від 28 до 40 років рідко ходить до наших церков, за вийнятком Різдва і Великодня. Коли взяти до уваги, що багато нашої молоді кінчає католицькі школи і виростає в домах з традиційно-християнською атмосферою, то справді, в чому причина послаблення їхніх релігійних прак тик? Чи і релігійних почувань теж? Бо нерегулярне відвідування церкви не обов’язково може бути озна кою браку віри як такої. В той спосіб дехто себе оправдує. Це вже складніше питання, яке вимагало б глибшої індивідуальної аналізи релігійних почувань і форми їх вияву. Але застановімся над аспектами видимої релі гійної незаанґажованости молодої Генерації. Однією з причин може бути географічна віддаль до церкви. У випадку молодих професійних працюючих жінок причиною може бути перевантаження працею. Не ділю вони присвячують відпочинкові та іншим зай няттям. Щ е іншою причиною відсутности молодих на Богослуженнях є те, що вони не дістають в нашій церкві того, що хотіли б — більш інтелектуальний підхід до питань релігії та проблем сучасної людини. Бо сама катехизація не задовільняє їх. При тому слід звернути увагу, що Генерація, про яку йде мова, є інтегральною частиною неукраїнської спільноти їх нього віку, т. зв. Генерації "бебі-бумерс”, і, на жаль, віддзеркалюють зацікавлення та гедоністичний стиль життя тої Генерації. Відрадним фактором у тій ситуації є висліди студій американських соціологів на тему ставлення молоді до релігії. Ось журнал ’’Нюсвік” з 17 грудня 1990 р. у статті ’’Молоді американці повертаються до релігії” подає таку статистику: дві треті ”бебі-бумерс” залишили організовану релігію, але в останні роки більш як одна третя їх повернулася до неї. А понад 80% останніх уважають себе релігійними і віруючи ми. З цієї групи більша частина, 60%, — це супружжя з дітьми. Молоді батьки приходять до усвідомлення, що діти для здорового морального і емоційного роз витку потребують тривалих вартостей, базованих на Божих правдах. Друга причина їхнього повернення до релігії є духовний вакуум сучасного бурхливо- загрозливого життя. В церкві, яка має добрих, осві чених, з відкритими очима на сучасні проблеми душ- пастирів, молоді люди знаходять заспокійливий фак тор віри та релігійних практик, що в свою чергу є сильною мотивацією повернення до організованої релігії. Багато релігійних деномінацій осягають мету втримання і притягання до своєї церкви молодих людей завдяки організуванню різного роду програм — дискусійних вечорів, програм для дітей, спортових клюбів — словом, творячи місце і нагоду для заспо коєння духовних, культурних і товариських потреб їхніх парафіян. Ці спостереження з американського світу сто суються і молодих людей нашої української спіль ноти. І коли парафія має щастя мати чутливого до проблем сучасної молоді душпастиря, його популяр ність серед молодої Генерації є очевидна, а з цим і зростає зацікавлення організованим релігійним жит тям. У цій розмові ми звертали головно увагу на участь в організованій релігії, одначе не можна за бути, що сутність релігійности лежить в її духовності. А над нею людина мусить працювати, знаходячи час на роздуми про себе, світ і його Творця, на зосе редженні оподалік від гамору довколишнього життя, що знову приводить нас до питання церкви — дому молитви, який найбільше відповідає для молитовних захоплень думками про Бога. Ц ю правду людина відчуває, досягаючи певної духовної зрілости та батьківського статусу. І тому нам не треба журитися, кому ми залишимо наші Божі доми. Залишимо їй, нашій, сьогодні дещо зматеріялі- зованій молоді, яка завтра дозріє і прозріє, яка прийде і діток своїх приведе, щоб навчати їх добра і правди. Вірмо в це. Це питання і відповідь базовані на спостережен нях американської дійсности. Цікаво буде почути, як ці справи виглядають в Канаді чи інших наших посе леннях. Щиро просимо Шановних Читачок відгукну тися на цю тему! Любомира Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top