Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
ЧИ ЖІНКИ МАЮТЬ ІСТОРІЮ, І ЧИ МОЖЕ ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ ЖІНОК ДЕЩО РОЗПОВІСТИ ПРО УКРАЇНУ? Продовження У Східній Европі та в колоніальних країнах світу емансипаційний рух не був обмежений жінками. Бо ротьба за рівні права включала цілі народи і виз вольні змагання — поняття, яке в Америці стосується змагань за жіночі права, а в решті світу стосується змагань за права людини і права народу. Жінки беруть активну участь у тих змаганнях, вважаючи, що перемога їхнього народу принесе і їм рівно правність. Так само думали соціялістки минулого століття, змагаючись за суспільні і соціальні права.5 Американки побачили — як побачили і різні расові та національні меншини, — що юридична рівноправ ність не Гарантує рівних прав та рівного доступу до шкіл, праці, взагалі до привілеїв життя. Не знаючи або мало знаючи про боротьбу своїх бабунь за рівні права, американські жінки в 1970-их роках почали нову кампанію за визволення, за рівний доступ до благ життя, за де факто, а не тільки за де юре рівноправність. Користуючись судовими позовами, правовими прецедентами та демонстраціями — методами, які виправдали себе у здобутті громадянських прав негрів у США, — американські жінки надали нового значення поняттю визволення та рівних прав. Нині США, країна, яка не має у своїй конституції спе цифічної статті про рівноправність чоловіків і жінок, веде перед в інтерпретації того поняття. Афірматив екшен —це рівноправність, приведена у дію, де я, як член меншини чи жінка, маю право домагатись — від працедавця, від керівництва вищої школи, — щоб проти мене не було дискримінації. Законом жінки в Америці хочуть позбутися тільки наслідків дискри мінації, бо досвід доводить, що самих пересудів законом не викоріниш, що тут треба чогось більше, ніж сам закон. Важливим чинником у зміні понять про жінок є результати наукових досліджень у різних галузях знань, які мають пряме чи непряме відношення до жінок та пересудів, пов’язаних з жінками. За останнє десятиліття в США появилося чимало праць про різні аспекти громадського життя, особливо про ролю жінок і жіночих організацій у суспільному, економічному, науковому та навіть військовому житті Америки. Інші праці побудовані на копіткому дослі дженні сільського господарства; є такі, які відтворю ють харчування родин у минулому, зразки поселень, церковні й родинні реєстрації шлюбу, народження й смерти. Все це творить картину заселення Америки, відмінну від тієї, яка досі була прийнята і записана у шкільних підручниках. Нові праці про невільництво, про вплив громадянської війни та про зміни в кори стуванні зерном, після того як до штату Канзас привезли і посіяли українську пшеницю, також при водить до змін у вивченні історії Америки. Ми до відуємося про те, як жінки зацікавилися долею невільників, читаючи св. Письмо та слухаючи релі гійні проповіді. В той же час деякі жінки почали проповідувати та брати дуже активну участь у цер ковному і громадському житті. Це змінює наш погляд на Церкву як на ієрархічну та догматичну організацію і з’ясовує ролю Церкви як громадської організації. Нові дослідження про ролю жінок в історії та в сучасному житті США привели до створення окремої галузі навчання, яка зосереджується на жінках. Це не просте вивчення ролі в історії того чи іншого руху, і це не звичайне дослідження жіночого руху, тобто активности всіх жіночих товариств. Це набагато більше. Це намагання дивитися на гуманітарні науки не із звичної точки зору, а радше з такої, яка вклю чала б перспективу жінок. Це вперше за всю історію людства створилося свідоме намагання забезпечити і передати досвід, науку та дослідження на теми, пов’язані з жінками, іншим, особливо молодшому поколінню. Нагадаємо, що однією з головних про блем обездолених груп та народів є те, що вони або самі не мають засобів передання науки про своє минуле, або їх позбавлено того вміння чи тієї мо- жливости. Витворення окремої галузі гуманітарних наук про жінок має запобігти втрату досягнень науки про жінок і досягнень самих жінок. Розвиток цих досліджень, як наукової програми чи навіть предмета, почався на початку 70-их років. Він посилив нові напрямні історичних наук, як от історію суспільного розвитку, історію родин, домаш нього господарства, популярної культури, і тому подібне. Все це допомагає у дослідженні українсько го жіночого руху та зрозумінні, що організації, ство рені українськими жінками перед двома світовими війнами схожі на той тип фемінізму, який помітний у колишніх колоніальних народів лише після 1945 року. Від кінця XIX століття українські жінки намагалися включити жінок у працю громади, поширити права громади, забезпечити права людини всьому насе ленню та поліпшити не тільки рівень життя, але й
Page load link
Go to Top