Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
’’ОБИТЕЛЬ КРЕХІВСЬКА” данило кулиняк Ґравтюра Крехівського монастиря 1699. Діонісій Сінкевич. Engraving Krechivsky Monastery, 1699. Dionisiy Sinkevych. Так, Василіянський Крехівський мона стир святого Миколая воскрес з руїн і вже в наші дні переживає своє друге народження. Його майже чоти- рисотлітня історія не обірвалася. Ще 1618 року два ченці Йоіль Схимник і Сильвестер, поселившись у печерах (збереглися до наших днів), заснували тут обитель і почали будувати дерев’яну церковцю Петра і Павла. 1622 року тут уже був монастир з церквою Преображення, котрий згодом здобув право ставро пігії, тобто самостійности. Місце було вибране дуже вдало: між двома залісненими пагорбами гірського пасма Розтоки, на березі річечки, утвореної потіч ками з багатьох довколишніх джерел, біля сільця Козульки — присілка Крехова. Перекладений тоді в цьому монастирі "Крехівський Апостол” належить до вдалих спроб перекладу Святого Письма україн ською мовою. Невдовзі монастир розбагатів, розбу дувався і перетворився на могутню фортецю. 1648 року тут знаходився табір військ Богдана Хмельниць кого, про що свідчить меморіяльна таблиця. Як писав львівський радник Кушевич, "Піп з Крехова, приїхав ши до Богдана Хмельницького, віддав йому листа з дерев’яним хрестом від ігумена, запрошуючи його до Крехова”. Сюди, в монастир, за переказами, привезли пораненого під час штурму Високого Замку з-під Львова соратника гетьмана Максима Кривоноса, тут він лікувався і тут начебто й помер. Можливо, на древньому монастирському цвинтарі між занедбани ми могилами ченців покоїться тут і прах славного лицаря України Максима Кривоноса. Пізніше, вже року 1698-го, Іван Мазепа побував у Крехові знову — цього разу з російським царем Петром І, який повертався з Рави-Руської після зу стрічі з польським королем Августом II. Варто до кладніше розповісти про одного з ігуменів монастиря, видатного українського художника і просвітителя Діонисія Сінкевича, родом з села Розділля Стрийсь- кого повіту, постриженого в ченці саме тут, в Кре хові. 1690 року він став ігуменом монастиря і був ним десять років, до 1700-го. 1690 року ігумен Діо- нисій Сінкевич їздив до Москви ”за милостинею” для монастиря і повернувся з "дарами”, тобто, ма- теріяльною допомогою (на той час монастир ще був православним, аж до 1730-их років, коли став уні- ятським). Після 1700 року Діонисій Сінкевич був ігу меном Свято-Юріївського монастиря у Львові і візи- татором монастиря Львівської дієцезії. Відомо, що ще 1732 року Д. Сінкевич жив у Львові, подальша ж доля його невідома. Окремо слід зупинитися на долі його роботи ’’Обитель Крехівська”, створеної 1699 року. Тривалий час вважалося, що вона втрачена, зокрема, так твер дить і видатний фахівець, головний архітектор Філя- дельфійського університету Тит Геврик у ґрунтовно му дослідженні "Дерев’яні храми України. Шедеври архітектури", виданим Українським Музеєм у Нью- Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top