Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36
Виконавці дитячої оперетки „Коза Дереза“ у школі при парохії св. Миколая у Филаделфії: Стоять: Коза-Дереза (Уляна Чума), Лисичка (Марта Шараневич), Медівідь (Ірина Кондра). Клячать: Во-вк (Христя Филипович), Рак (Н. Волощук), Зайчик (Ждана Кравців) Коза-Дереза (З нагоди постановки дитячої оперетки) З дитячих літ виринають у- ривки мелодій. “А я рак-небо- рак, я не простий козак”, або — “А я коза дере'за, пів бока луплена” Колись це давало стільки радости! Чому, чому не чують цього- тепер наші діти? Коли школа три парохії св. Миколая у Филаделфії задума ла 'поставити цю дитячу опе ретку, то здавалось воно здій сниться. Бо й справд'і, як набли зити їім українську музику, коли не з рук великого майстра Ми коли Лисенка? Він прекрасно розумів дитячу душу і зумів вичарувати з мотивів народніх пісень оцю лісну казку. Лібретто Дніпрової Чайки о- біймає -простеньку дію: купно і втечу кози та зустріч ЇЇ з інши ми лісовими звір'ями. Тексти 'пі сень прості і звучні та легко за- памятуються. Вони збагачують музичне знання кожної дитини і легкі пісні входять в ЇЇ щоден не життя. Та як поставити, як вивести її в теперішніх ум-овинах? Вчителі школи українознавства наван тажені заробітковою працею, а діти зайняті в школі, Пласті і музичному навчанні. До того великі віддалі і -підбір “співа ків” Тому й треба 'подивляти відвагу поставників цієї опе ретки. Найбільше праці здаєть ся має музичний режисер при цьому. Тому рішили ми розпи тати в п. Ірини Чумової -про пе ребіг ПІДІГОТОВИ. —■ Так, я .перейняла музичну роботу при постанові. Режисе рувати погодилась учителька Ярослава Филипоівич. Та спер шу ішла праця над сольовими партіями. Отже дуже важний був нідб’ір співаків. Сім сольо вих партій і хор. Перш усього ми застановились над їх віком. Не можна було притягати ма лих дітей, що ще не вироблені у співі. Але й 'не думати ставити дорослими силами. Тому спини лись над громадкою доросту у віці від 12-15 літ. А тепер добір їх. Що має рі шати, слух чи голос? Найкра ще, коли одне сполучене з дру гим. Та не завжди так є. У та кому випадку треба дати пере вагу слухові, вирішили ми. Бо правильне в'ідспівання мелодій заважить на ході цілої вистави. Ясно, ідо* треба було вибира ти зтгоміж дітей нашої парохії. Бо всяка віддаль утруднює .про би, забирає дорогий час. А на ших дітей знала я з‘і школи у- країнознавства, де давніше вчи ла співу. Тому вибирати не бу ло трудно. Правда, треба було врахувати також сценічні дані співака. Хотілось, щоб Лисичка була звинна, Коза жвава, Вовк хижий, а Медвідь вайлуватий. Та звісно, ідеального вибору не могло бути. Врешті ми устій- нили наш “'ансамбль” і поча лась музична робота. Почали виявлятись іі трудно ти її. Арії Вов'ка і Медведя на писані для альтового голосу, а проте мають високі ноти, яких наші співаки не могли витягну ти. А знов арії Лисички, Зайчи ка і Рака сопранові та мають низькі місця. Прижилось дещо достосовувати до їх спромог. Вже й іне кажу про інші труд нощі, як напр. мутація, що її ді стали хлоіпці, вибрані на Вовка та Медведя під час підготовки. Му сіли передати “ролю” дівча там, а це означало нове вив чення арій. Наперед ішла праця з “соліс тами” Козу-Дерезу я мала вдо ма, бо її грала моя дочка Уля на. А Лисичка, Зайчик, Рак, Вовчик, Медвідь і Дід прихо дили до імене вивчати партії. Праця йшла добре. Співаки швидко схоплювали (ми ж під бирали таких зі слухом!) і біль ших труднощів, поза тими, що я вище вичислила, не було. Та
Page load link
Go to Top