Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36
ВОЛОДИМИР попович СОФІЯ ЗАРИЦЬКА-ОМЕЛЬЧЕНКО Жінка тулиться до жінки, М’які лінії рисують контури, А тепло сердець Зливається в одну любов. Так, як її життя пройшло на самоті, осторонь від людей та від мистецьких угрупувань і скоропроми- наючих мод, так і її малярська творчість становить окремий розділ, цілком відрубну індивідуальність в українському мистецтві. Її твори мають настільки особливий характер, що їх не можна змішати з картинами інших малярів. С. Зарицька належить до виїмкових у нас мистецьких особистостей і то під кількома огля дами: — вона є одним з небагатьох українських ек спресіоністів, — належить до рідкісних малярів, які послу говуються майже виключно лю дською фігурою, для висловлення своїх творчих за думів, — не пішла ні за одним із численних мистець ких напрямків середини XX віку, але і не за лишилася на пост-імпресіонізмі, як це сталося з багатьома її однолітками, ставши однак ори гінальним мистцем на свій лад, бо трактувала теми, що їх інші малярі оминали, — мала свою ’’мову” — не натуралістичний реалізм ані сюрреалізм, лише дуже спрощену монументально-експресіоністичну манеру, де що стилізовану під старовинні фрески, — не описувала природи, ані зовнішнього світу, спрямувавши всю свою увагу на внут рішнє життя людини, малюючи не так тіло, як душевні стани її персонажів, — послуговувалася не олійними фарбами, як більшість малярів, лише власною технікою на базі монотипії (для менших творів) і темперою, яка інколи нагадувала фрески (для більших полотен). І коли так розміркувати, що властиво найбільше характеристичне в творчості С. Зарицької, чим вона є оригінальна і що внесла до українського мистецт ва, то можна сказати, що вона була малярським коментатором людських інтимних почувань, пере живань і міжлюдських взаємин. Отже левина частина її праць має за тему люд ські сантименти. І ці твори є найсильніші з її маляр ського дорібку, бо це не є ані ’’квіти”, що їй добре вдавалися, ані нечисленні, повні ліризму, краєвиди, які віддзеркалюють найкраще її своєрідність, лише композиції з людськими фігурами, в яких вона висловлювала різні почуття і внутрішні діялоги своїх персонажів. ...була малярським коментатором людських інтимних почувань, пережи вань і міжлюдських взаємин. Щоб виробити собі уяву, які проблеми малярку цікавили, вистачить переглянути назви її творів: Ро дина, Материнство, Мати і діти, Молодість, Двоє дів чат, Єдність думки, Душа, під тягарем, Втікачі, Хвора дитина, Злобний погляд, Ображена, Жіноча зазрість, В задумі, Ангел хоронитель, Молитва, Об’є днані смутком, Душевно скривджена, Дві Єви, Журба за майбутнє, Душевно пробуджена і т. п. Найбільш улюблена її тема — материнство, любов матері до дітей, постійна турбота, неспокій за їхню долю. В цих творах відчувається багато тепла, Соф ія Зарицька-Омельченко, П а р и ж — 1928 р. Sophie Zarycka-Om eichenko, Paris — 1928.
Page load link
Go to Top