Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
українських книжок ілюстрував він теж поезії Джона Кіта (1964) і Колріджа (1967), українські байки англійською мовою та "Фльора Екзотіка”. Тепер якраз Ass. American Artist видає порт- фопіо з 12 дереворізами птахів (70 примірників). Восени у видавництві Пелікан появиться повний каталог дереворізів мистця у трьох виданнях. Міститиме він 219 репродукцій графік з часу 1944-1975 pp. На 11-е Тriennale Internazionale della Xilografia Conntemporanea в Італії у 1972 році між одинадцятьма учасни ками з США був теж Яків Гніздов- ський, репрезентований 3-ма дерево різами. Між сімома представниками з СССР не було ніодного з України, до речі, теж ні одної іншої республіки, тільки з Москви, так що Яків Гніздов- ський був єдиний українець, що via Америка брав участь у тій інтерна ціональній виставці. Дженет Малком у The New Yorker в 1970 році подає Якова Гніздовського теля. Саме на виставці цієї молодої мисткині ми зустрілися з Яковом Гніз- довським, щоб відбути коротку (на жаль) розмову. Насамперед передаю мистцеві ще раз подяку від СУА за його проект емблеми Музею Союзу Українок Аме рики. Емблема складається з початко вих літер "Український Музей”, тож перше питання стосується до музею, його значення, ролі, завдань. Я. Г.: Назва ’’Український Музей” зобов’язуюча. Вона говорить про намір поширити засяг музею поза збірку народнього мистецтва, яка є зав'язком цього музею. Але не тільки про засяг ідеться. Назва зобов’язує до того, щоб музей був на високому професійному рівні. Вже саме збирання і збере ження творів народнього мистецтва є великим досягненням, першою головною ціллю. Музеї — це передусім склади, де зберігаються особливі предмети. Дальша евалюація цієї назви — це впорядкування, ската- Яків Гніздовський: Череда овець Меріно, дереворіз 1975 Jacques Hnizdovsky: Herd of Merinos Sheep, woodcut, 1975 разом з дев’ятьома іншими, про яких пише: "З-поміж соток сучасних Граверів тільки зовсім небагато ввійде в історію мистецтва”. Читаючи статті Я. Гніздовського в цитованій монографії, доводиться жаліти, що нема більше його писаних творів. Не тільки тому, що дають вони образ його особистих переживань, творчого шляху, пошуків, але теж можна там знайти незвичайно цікаві спостереження та своєрідну захоплю ючу філософію. Не даром Ірина Петренко-Федишин у своїй статті ("Сучасність", квітень 1970) говорить про нього як про філософа-мисли- льогування і професійне опрацю вання зібраних матеріялів, хоч, повторяю, саме зібрання і збереження їх це вже досягнення. Музеї мають великі збірки, а виставляють їх частинно. У. Л.: Що саме можна і треба зачисляти до творів народнього мистецтва? Яків Гніздовський: проект емблеми Музею СУА Jacques Hnizdovsky's design for the UNWLA Museum logo. Я. Г.: Народне мистецтво — це автентичні, привезені з України, створені народом предмети, які завжди мали якесь примінення і функцію. Бож навіть божки з поган ських часів були створені для потре би: вони мали оберігати людей. їх мистецьке оформлення це вже вислід естетичних замилувань тих, хто їх виробляв. Яків Гніздовський: Собор Св. Івана Бож еського в Нью-Йорку, дереворіз 1975 Jacques Hnizdovsky: St. John the Divine Cathedral Church in New York, wood- cut, 1975 НАШЕ ЖИТТЯ, ЧЕРВЕНЬ 1976 5
Page load link
Go to Top