Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
“НАШЕ ЖИТТЯ”, ЛИСТОПАД 2017 WWW. UNWLA .ORG 9 Буковинці Буковинці. Буковина — історичний регіон між се - редньою течією Дністра та головним Карпат - ським хребтом у долинах верхньої течії Пруту та Серету . У широкому розумінні охоплює все Буковинське Прикарпаття , Сучавське плато й прилеглу територію між Дністром і Прутом . На цій території розташовані: Чернівецька обл . Ук раїни , частково Сучавський та Бото шан сь - кий повіти Румунії . Назва стала офіційною наприкінці XIV ст . під час перебування краю у складі Мол - довського князівства , витіс нивши історичну назву Шипинська земля , і походить від сло - в’янського слова « бук ». Буковинські села в Чернівецькій обл. впізнаються відразу: будинки розміщені щіль - но один біля одного, кожна хата немов зма - гається з сусідською оздобленням та охайністю. Буковинці неодмінно білять свої будинки і прикрашають їх двома кольоровими смугами. Верхня (розписана орнаментами) йде під по - крівлею і зорово поєднує дах зі стіною; нижня (яскраво червона або синя) має практичну фун - кцію — захищає низ дому від бруду. Деякі го - сподарі прикрашають будинки піляст рами з химерними капітелями та фарбують стіни між вікнами в яскраві кольори. Поряд з кожною хатою – охайне по д - вір ’ я з такими самими яскравими й охайними господарськими будівлями. Особливі у буко - вин ців і храми: вони складаються з квадратних зрубів і зда леку дуже схожі на хату. Така, наприклад, церква св. Миколая в Берегометі, побудована в 1786 - му р. На внутрішніх стінах храму збереглися рідкісні зразки буковин - ського живопису, зокрема фраґменти «Страш - ного суду». Величезну роль у формуванні куль - тури й т радицій буковинців відіграли російські старообрядці - ліловани, які почали пересе - лятися на території сучасної Чернівецької обл. у 20 - ті роки XVIII ст. (Далі буде) За матеріялами інтернету підготувала Л. Тополя ___________________________________ ________________________________________ Наша обкладинка / Our Cover Artist Лідія Боднар - Балагутрак народилася в Клівленді (Огайо) в родині іміґрантів – переміщених осіб під час Другої світової війни. Отримала дипломи бакалавра точних наук у Кентському ун іверситеті (1973) та маґістра мистецтва в Університеті Дж. Вашінґтона (1977). Відвідала Україну вперше у 1991 - му р. як стипендіят ґранту асоціяції АЙРЕКС, що дало їй можливість ознайомитися з багатою історією своїх предків і заохотило до подальших реґулярн их відвідин. У своїй творчості Лідія зосереджується на людині та її станах, тому її цікавить те, як українсько - американська двокультурність впливає на її роботу як мисткині. Широко виставляється в Америці та поза її кордонами. Серед останніх експозицій — п ерсональні виставки в Художньому музеї Перл - Фінчер в м. Спринґ (Техас) та ґалерії «Гантер Ґадер Проджект» у Гюстоні. Її твори є в багатьох публічних і приватних колекціях, зокрема в Оксфордському університеті, Баррет колекції у Далласі (Техас) та художньом у музеї м. Тайлер (Техас). Нині викладає в Мистецькій школі Ґласел при Художньому музеї Гюстона. Lydia Bodnar - Balahutrak. Born in Cleveland, Ohio, to Ukrainian immigrant parents displaced by World War II, the artist currently resides in Houston, Texas. Sh e earned her BS from Kent State University (1973) and a MFA from George Washington University (1977). Ms. Bodnar - Balahutrak visited Ukraine for the first time in 1991 (on an IREX grant), an experience that brought first - hand insight into her ancestors’ tur bulent and rich history. She has returned to Ukrainian regularly since that initial visit. She focuses on the human condition in her work and, to that end, addresses how her Ukrainian and American bicultural background informs that ex- perience. She has exhi bited her work widely, both nationally and internationally. Her most recent exhibitions include solo shows at the Pearl Fincher Museum of Fine Arts in Spring, Texas, and at the Hunter Gather Project Gallery in Houston ( Nature Studies ). Her work is also fou nd in numerous public and private collections, includ- ing at Oxford University; at The Barrett Collection in Dallas, Texas; and at the Tyler Museum of Art in Tyler, Texas. She is currently engaged as studio faculty at the Glassell School of Art, Museum of F ine Arts, Houston, Texas.
Page load link
Go to Top