Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
“НАШЕ ЖИТТЯ”, ЖОВТЕНЬ 201 2 WWW. UNWLA.ORG 7 Д - р Марта Богачевська Хом’як ДУМА УКРАЇНИ – ЖІНОЧОГО РОДУ Інавґураційна лекція під час відкриття Л екторію жіночих студій в Українському Католицькому Університеті у Львові (скорочено) Відкриваємо лекторій з предмету, який для багатьох, навіть із тут присутніх, не існує. І справді немає ані ґендерних, ані жіночих сту - дій самих по собі ... Наука є людським витво - ром і абсолютної правди в науці годі найти. Навіть т.зв. «точні науки» вже не можуть дати нам незаперечних фактів і їхні практиканти навчились жит и з правдоподібностями та ймо - вірностями. [...] Отже, коли намагаємось включити якесь досі не просліджене поняття, чи досі не вивчених одиниць чи груп в інтелектуальний простір, приходиться оправдувати вибір теми. [...] Досі нерозв’язаним залишається відношення людини до спільноти, як і саме поняття спільноти і прав спільноти віз а ві людини. Тисячоліттями люди намагаються піз нати себе, зрозуміти, як жити і як вдало передати свій досвід. Зазвичай людина ото - тож нюється з чоловічою статтю. Лиш час до часу, наче швидко минаюча блискавка, хтось (за словами дружини одного із укладачів аме - риканської Декларації Незалежности) промо - вить: «Не забувайте жінок». І справді, жіночі голоси слабо чути серед громозводних істо - рич них п отоків. Жінка – це перше інакше, перше “ друге ” для чоловіків. А що чоловіки перші писали, тож і записана жінка, як другий тип людини, а другого, як інакшого, легко перетворити на другорядного. Так і прийнято, помимо того, що особа, людина і навіть бать - ків щина – це поняття в українській мові жіно - чого роду. Як у решті світу, так і в Україні, жінка мусіла в додатку до всіх інших прав виборювати права рівноправності і голосу у власній громаді і у власній сім’ї. [...] Україну часто представляють в жі - но чому ро ді, звичайно в романтично - патріо - тич ному ракурсі. Романтика романтикою, але таки є разючі подібності між Україною і жін - ками. Ані Україна, ані жінки не були особ ли - вим об’єктом науки, хоч і одні, і другі, тобто і українці, і жінки існували і знали, що во ни існують незалежно від того, чи хтось їх визнав, чи ні. І Україна і жінки в світі намагаються ще себе дефінювати – хоч і одних і других частіше окреслюють інші, а не вони самі... [...] Друга спільна проблема жінок та України – це наголос на поодинокий, небу ва - лий героїзм, – чим більше відчайдушний, тим кращий. Мертвих героїв обожнюють, а щоден - ною працею нехтують. Небуденних жінок оспі - вують, а тих, хто намагаєть ся внести свій осо - бистий вклад у загальні справи, відштов ху - ють . .. Хтось купить нам квіти і скаже, що це наш День, і ми раді визнанням. Т р етя подібність між жінками і Укра - їною – це те, що інтелектуальний примітивізм легко проникає у теми, котрі цікавлять ширшу публику, але які не попадали під прискіпливі погляди нау ковців. Це особливо я скраво про - яв ляється у жіночій чи пак ґендерній тема - тиці. [...] Жіночого питання як такого немає – є громадські, родинні, особисті обставини, які суттєво впливають на життя груп і оди - ниць. А що громада такі проблеми часто від - сувала на другу чергу, – їда, діти, хата падали на жінок. Жінки, як решта людей, хотіли біль - ше. Хотіли бути людьми – не тільки робо тя - гами, що дбають про тіла і хату, а такими, що знають правдиву мету людської душі, тими, що цінують не лиш добробут, а в першій мірі і добро. Це не жіноче питання. Це суттєве пи - тання нашого життя, що порушується у всіх варіантах [...] Як зорганізувати життя, щоб повсякдення не знищило Богом даної душі? Від того, як мільйони вив’язу - ються з того особистого завдання, залежить доля кра ю. Не церква, не держава, не школа, навіть не закон запевнять остаточного розу - міння вдалого життєвого рішення того засад - ни чого питання – вміння розуміти, в чому справді полягає добре життя. Зрозуміння, що в тебе є совість і за себе відповідатимеш Ти, тільки Ти. А без того зрозуміння ніяка громада не зможе створити собі держави, що здолала б забезпечити добре і повне життя загалу. Вивчання історії жіночих рухів і життя жінок навчило нас, що варт о звертати увагу не тільки на великі історичні події, але і на пов - сякденні. Такі досліди яскраво висвітлю ють проблему розуміти співвідношення не тільки між суспільними класами, але і між статями. Вивчання однієї статі не вистачає. Накопи - чення подібних дослідів довело до остаточного створення курсів, а згодом п рограм ґендерних студій.
Page load link
Go to Top