Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
20 WWW.UNWLA.ORG “НАШЕ ЖИТТЯ”, БЕРЕЗЕНЬ 2016 Наталка Соневицька З подорожнього щоденника (продовження з лютневого числа «Нашого Життя») Наступна моя зупинка – площа Львів- ської ОДА, де 300 юнаків-першокурсників Львівського Державного Ліцею ім. Героїв Крут складають присягу на вірність Україні. Мураш- ки біжать тілом, коли виструнчені молоденькі хлопці в одностроях рецитують в унісон слова «Урочистої Клятви». Як можна бути песиміс- том щодо майбутнього України, коли таке бачиш і чуєш?! Вечором знову відвідала Львівську фі- лармонію та концерт в честь Захисника Укра- їни. Програма нагадувала мені діяспорні ака- демії: хори, солісти, бандуристи, декляматори, ансамблі, але все на набагато вищому рівні. Велике враження на мене справив муніци- пальний чоловічий хор «Гомін» під орудою Ярослава Ляшенка. 25 співаків з прекрасними голосами виконували пісні Січових Стрільців, вояків УПА і зовсім нові військові пісні Майдану і АТО. Виконання зразкове, експре- сійна насиченість, тотальна єдність – динаміч- на лінія від фортіссімо до перфектного піяніс- сімо. Вперше почула гімн УПА «Зродились ми великої години». Також треба відзначити виступ бандуриста Остапа Стахова і милозвуч- ний квартет бандуристок «Львів’янки». 15.Х.2015. Як завжди, рано поснідала. Головна страва – карпатський хліб зі смачним домашнім сиром, який купую на базарі по 35 гр. за кілограм, тобто по 1,5 дол. більше як два фунти. Вирішила піти до Національної Ґалерії по вул. В. Стефаника, не знаючи, що там того дня відбувається відкриття нової виставки. Спершу оглянула скульптури Пінзеля, які в 2013 р. були виставлені в Парижі. Це просто диво – відремонтовані, відновлені, відмальо- вані. Можна ними насолоджуватися зблизька, на віддалі руки. Запиталась в чергової, чи є директор Віта Сосак, яка колись відвідувала наш Український музей в Ню Йорку. Зараз до мене вийшла, тепло привіталася і зробила мені приватну туру плянової виставки «Ктубот – єврейські сімейні традиції і традиційні сім’ї», яка відкривалася пополудні. Ктубот – це єврейський шлюбний конт- ракт, виконаний на цінному пергаменті вишу- каними шрифтами. По маргінесах ктуботи розкішно розмальовані рослинно-тваринними орнаментами. На виставці дев’ять таких конт- рактів, які випадково знайшов в 2010 р. Б. Наталка Соневиць- ка і Іра Ласовська над озером Синевир. Возницький у стосах старих радянських архівів. Вони походять з Італії з 17-19 ст. Найстарший шлюбний контракт на виставці підтверджує одруження Авраама Телеса і Ребекки Франко в Пізі 22 грудня 1694 р. посаг нареченої – 2.100 еспанських реалів, з яких 1. 600 готівкою, 150 срібною посудою і 350 постіллю та білизною. А також добровільний даток – 1.050 реалів. На гарному плякаті виставки повідом- лялося, що кожної неділі в ґалерії відбувати- муться доповіді, пов’язані з виставкою. Шко- дую, що мене вже не буде на першій доповіді Оксани Кісь «Патріярхальний матріярхат: го- лова, шия та інші органи влади в традиційній українській сім’ї». Передала п. Сосак від Українського Музею «Артифакти гербу Мазепи», а вона попрощалась словами: «А виставку митців Парижу також зробимо і в Ню Йорку». Наступна зупинка – Національний му- зей ім. А. Шептицького. Там нова виставка Зеновія Флінта і чотирьох клясиків-живопис- ців Харківської школи. Ім’я Флінта мені знайоме, але його творчості зовсім не знала. Була захоплена його картинами, на яких і фантазія, і кольорит, і традиції, і модернізм. Особливо подобались мені його керамічні архітектурні краєвиди. У другій виставці – реалістичні карти- ни природи, неба, степу, моря у виконанні прекрасних живописців другої половини 19 ст. і перелому 20 ст. – Сергія Васильківського, Михайла Беркаса, Петра Левченка і Михайла Ткаченка. Для мене мистецтво тих художників було відкриттям і ще одним доказом моїх не-
Page load link
Go to Top