Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28
«ЖІНОЧИЙ СВІТ» Уляна Кленова ХАЙЛО СТАРИЦЬКИЙ Veneer вистави або пред- ставлення все були дуже по- пулярні в Америці. Вони не ті- льки служили за приємну роз- ривку для перетомлених фізич- нею працею українських робіт- ників та робітниць, але були й важним ширення та Малєвич-Шустакевич, | бувшу артистку Українського Народ- нього Театру у Львові, яка че- рез многі роки виставляла з у- спіхом навіть трудніщі україн- ські штуки по різних американ- ських містах. піддержання української націо- вальної ідеї на еміграції. Вони навіть служили за средство вдержання тут родженої моло- ді при українському народові, 6c коли якийсь юнак чи дівчи- на взяли участь в якомусь пред- ставленні й воно перейшло певним успіхом, так у них вит- ворювалась, не так любов до самої штуки, як радше амбіція збірати нові лаври на українсь- кій сцені, яка по певному часі перемінялась в дійсну любов до українського народу. А що най- головніше, представлення були найкращим та найлекшим спо- собом збірання грошей на різні народні фонди, які наше аме- риканське громадянство все ра- до посилало до рідного краю. Значить, в практичному житті нашої еміграції в Америці, ама- торський театр відограв велику й корисну ролю. Були спроби в Америці ство- рити Й дійсний театр, який сто- яв би на височині своїх завдань; але помимо цього, що знай- шлися й відповідні артистич- ні сили, через брак відповідно- го попертя з сторони загалу, ці спроби не здійснились. Всетаки деякі артисти та артистки не кинули своєї праці, а стара- лись зате піднести рівень ама- торських вистав, беручи живу особисту участь у них та керу- ючи ними рукою знавця. Виста- рчить згадати про заслужену й всім нам відому паню Юлію дився 1840 року, як син помі- щика в Золотоношському пові- ті, на Полтавщині. Він розу- мів велике значіння театру для українського народу, тимбіль- ше в тих часах, коли російська влада заборонила всяке писане слово на тій мові. Тому він і віддав не тільки свою працю для цієї справи але й своє май- но. Першим його кроком було заснування аматорського теат- ру в Київі при помочі М. Лисен- ка, нашого найбільшого тодіш- нього музика. Він постарався о дозвіл від влади на вистави, тідшукав відповідну галю й почав виставляти українські штуки. Публика дуже одушев- лялась цими виставами й це за- охотило М. Старицького писа- ти нові штуки. Він лишив по собі гарну спадщину для на- шого українського театру, бо його штуки ще й сьогодня ду- же популярні та виставляють- ся дуже часто. Рівнож його з: слуга в тому, що український театр я по всій Укра- Як артисти, так і аматори ко- ристувались майже виключно репертуаром, який привезли із собою ще з рідної землі. Особ- ливо популярними були штуки написані нашою | талановитою трійцею: М. Старицьким, М Кропивницьким, І. Тобілеви- чем. Одначе найбільше виве- деною штукою в Америці була перерібка М. Старицького, «Ой не ходи Грицю», тому й годить- ся згадати цього талановитого драматурга в 30-ті роковини його смерті. Михайло Старицький вро- їні, а то й поза Україну, бо те- атр заснуваний М. Старицьким став взірцем та заохотою для других місцевостей на Україні. М. Старицький здобув собі славу не тільки як драматург, але як й знавець української мови. Він збагачував нашу мо- ву новими словами та різними перекладами, головно з росій- ської мови. Помер в'з 26 квітня, 1904 ро- ку. Українська історія записа- а його як одного з найбіль- ших діячів, як поета та драма- турга, а головно, як доброго організатора українського теа- тру.
Page load link
Go to Top