Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
НАШЕ ЖИТТЯ—OUR LIFE Урядовий орган Союзу Українок Аме рики, виходить кожного місяця. Редакція й адміністрація, 866 Норт 7-ма вул., Филаделфія 23, Па. Передплата у Злучених Державах $2.00 річно, на пів року $1.25. В Канаді $2.50 річно, на пів року $1.50. Поодиноке число 20 центіві. Official monthly publication of the Ukrainian National*Womens League of America, Inc., 866 North 7th Street, Philadelphia 23, Pa. Subscription in the United States $2.00 per year —$1.25 for 6 months. Subscription in Canada $2.50 per'ye'&r, Yi year $1.50. Single copy 20 cents. Entered as second class matter July 8, 1944, at the Post Office at Philadelphia, Pennsylvania, under the Act of March 3, 1879. Роля жінки в житті родиннім і громадськім 'Погляди на місце й ролю жінки у громадськім житті знач" но змінилися. Змінились думки почасті й на ролю жінки в жит ті родиннім. Довгими віками була жінка у своїй родині тихою, непо мітною робітницею, що нераз всі обовязки родини тримала на своїх плечах:, але цього якось ніхто не признавав. Що жінка-мати виховувала своїх дітей на чесних, свідо мих (громадян, що вона була основою моралі нового поколін ня і так давала напрям всьому життю, що вона тратила коло дітей свої .найкращі молоді літа, що для своїх дітей вона зрік- лась особистих .радощів і відпочинку— про це не варто було говорити^ бо це самозрозумілий її обовязок. Чи варто було говорити і про щоденну працю жінки в го сподарстві? Про те що за цією роботою жінка не мала часу, ніхто -й не думав. .І лише тоді коли родина лишалась без матері й господині, помічали, що вона значила в сімї, яка важка й складна була її праця, яка та праця була втомна, як багато сил і вміння вона вимагала. вже в сільськім господарстві без господині так про сто- усе ставало й вимагало негайного її заміщення. Тут вага жінки була чи не найбільша, тут її праця була найтяжча, але й найменше вона мала тут признання. Сільське господарство без жінки — це просто неможливу річ. Три четвертини сільсько го господарства' спочивало на плечах жінки й .народна приказ ка мудро говорить: “Жінка тримає хату за три вуглй, а чоло вік за один” Неставало матері, і діти губили відразу всю моральну о- пору, родина розпадалася.. Батько не міг дати ані дітям, ні го сподарству того ладу й порядку, тієї опори що давала мати й господиня, що тихо, без нарікань виконувала свої обовязкй. І так ішло -віками, й лише зрідка лунав самітній голос при знання для жінки-матері, для жінки-господині. Якби не глибо ко вкорінена, природою вщіплена жіноча мораль і почуття ма теринського обовязку, родина по війні могла б цілком розпа стись і згуібити свої. найтрив'кіші основи. Примушена шукати порятунку для своїх дітей і для себе вчасі світової війни жінка вийшла за двері свого дому і дока зала, що воїна має досйть і .фізичних і духових сил, щ об випо внити найскладніші чинності у фахових та громадянських ор ганізаціях. Жінка доказала що й ті найтяжчі праці які від ві ків виконували мужчйнй, вона може однаково добре виконати, а ;бракувало їй лиш фахового знання. І це зрозуміла жінка та із жаром кинулась добувати те фахове знання. Сучасна жінка вже добре розуміє своє місце в суспільстві і свої оібовязки як ватері й гооподині, але разом з цим і як відом ої громадйнки. бона не хоче бути рабинею родини, во на хоче ;бути її керманичем у рівній мірі зо своїм чоловіком. Коли вона тратить свої сили і здоровля на виховання1 дітей, так хоче мати й право тими дітьми і їх долею розпоряджати, а то му хоче мати голос не лише у св о їй родині, але й у житті гро мадськім' та державнім. Те, що добуваючи засоби на життя своєї родини і своє, •кінка багато ч а с у мусіла бути поза хатою, привело до вели кого спрощення"'домашнього господарства. Зрештою, й заса ди гігієни не примушують жінку, виварювати й випікати такі складні й T&icv кількість страв, як то бувало за наших бабунь та прабабунь. Тому й лишається жінці більше вільного часу, який вона може розумно вжити і для себе і для других. Оттим тб сучасній жінці мусить (бути місце при праці для громади і для нації, а вже чи вона вибється на вищий щабель у іцій праці', залежатиме від неї самої. Завдання сучасної жінки-матері надзвичайно великі й по чесні. Обов'язкам сучасної жінки-матері >є не тільки дати люд ству здорове тілом і духом нове покбління, -але й виховати йо го до боротьби з тими тяжкими обставинами, серед яких про ходить життя нашої молоді. Завданням сучасної жінки-матері є вйховаігй нове поко ління', яке мусить знайти вихід з того стану у який попало все людство після страшних воєн, що не тільки знищили багато фізичних людськйх сил, але головно підірвали моральні сйли. Захйтанї моральні основа людства, загублене поняття добра і зла загублене розуміння честі й гідності. І лиііґг розумна і силь на мати .може привернути нації рівновагу, через виховання но вих молодих сил. Jl-ka. За визнання в р в жінок у світі ОДИНОКА ЖІНОЧА КОМІСІЯ ОН У травні, 1949, ^відбулося третє зібрання Комісії О бєдна- них«!Націй для правного-стану жінок, в Бейруті, столиці Лива ну (над Середземним морем,,на полуднє від Туреччини). Це' є одинока комісія Об'єднаних Націй яка складається із самих жінок. ,На зібрання прибули разом всього 50 жінок, делегаток, секретарок і перекладачок ОН, а теж представниць різних організацій. Вони заступали багато мов і релігій світу. Доротея Кенйон, з Ню Йорку, була делегаткою з Америки, а Айва Ґортон Спрейґ була як представниця Генеральної Феде рації Жіночих Клюбів у Злучених Державах. Ця мала арабська република (1,200,000 населення краю) побудувала у .своїй столиці окремий будинок в якім відбува ються зібрання комісії ОН. Арабські жінки, які студіювали в колегії для жінок та університеті в Бейруті (обі ці ш^оли V- держують а^еряканці) зацікавились зібранням жіночої ко місії Орєднанйх Націй, яка працює для поширення ідеї рівно правності жінок у всьому світі. Кругом великого стола в салі зібрань були делегатки 14 націй: Австралії, Китаю, Данії, Франції, Греції, Гаіті, Індії, Мек- ска, Сирії, Туреччини, Англії, Америки, 'Совітського Союзу й Венезуелі. Делегаток вибірає Економічна й Соціяльна Комісія Обєднаних Націй на 2 роки. У комісії ОіН для справ правного стану жінок найменша країна Гаіті має рівний голос з найбільшою країною, світу. Го: ловою комісії бутйг'відома французька парляментариетка пані «Дефоше. Перша справа на ізібраЙнГ була — голосування і по літичні права для жінок. Відзначено що від зібрання в 1948 Бельгія й Чіле визнали повну політичну рівноправність жінок. Цим збільшилось число держав в Обєднаних «Націях, що виз нають рівноправність жінок, до Зі8. Деякі держави ^визнають права жінок лише частинно. Пані Ледон з Мексика і пані Цал- даріс із Греції жадали щоб поширювати резолюції про полі тичні права жінок через жіночі організації у різних краях як підставу домагань до їхніх урядів. Пані Цалдаріс є членкою Ж і ночого КлюбУ їв Атенаїх, який належить до Генеральної Феде рації Жіночих Клюбів, що його відкрито наново після скінчен ня війни. Американка Дорогі Кенйон (суддя з Ню йорку) співпра цювала у зладженні резолюцій на міжамериканській конфе ренції для політичних ярар. жінок, в Богота (столиці Колум бії), де rf ЇМ® році були представниці 14 американських націй. Вона звернулась була до генерального секретаря Обєднаних Націй щоб запропонував більше таких конференцій. Проти таких резолюцій виступала без упину тільки деле гатка Совітського Союзу, Павола. Всеж. делегатки демократи чних націй були задоволені що совітські делегатки бодай мо жуть вийти поза “залізну заслону” на -конференцію та стрі нутися з делегатками інших країн. Делегатки на зібранні питалися, чому в Обеднащіх Націях нема жінок на позиціях рішалмшї політики. Др. Сіев Лінг Зун-г, з Китаю, дорікала що в ОН жінки ваймають тільки маловажні адміністративні, становища. Па.нн§ Содерлфд, з Англії, відпо- ла що мало жінок які мають вишкіл для відповідальних по зицій. Комісія розглядала звіт ОН щ о із 44 земель які не мають самоуправи* лише 11 мають примусову школу для дівчат, а навіть в Обєднаних Націях є іще трчй такі відсталі держави. Па ні Менон, з Індії, остерегла що в деяких країнах закони про навчання є лише на папері, але не у практиці. іБула теж критика на закони в деяких краях що супере чать у виїзнаннГ громадянства вінчаних чи розведених, або як в Совітах, де заборонено вінчання з чужйВДяШ. Вкінці прийнято резолюцію яка жадає права однакового технічного вишколу для жінок з/мужчинами й рівного права праці, полегшення у відповідальності, за семейний дім. Також обговорювано працю^дітей. ІВ^розмові з американками в Бейруті туркині казали, avo в турецькім .парламенті є 75 жінок, а шведки дивувалися що а- мериканки приймають таку незначну участь у політичйім жит ті свого краю. В самім.Ливані (Лебанон) жіночі організації стараються приєднуватись до'Генеральної Федерації Жіночих Клюбів і приймають її як зразок для себе. Однак делегатки мали враження після зібрання щб аме риканські жінки замало активні у проводі нації в домашніх і закордонних справах. ЕНЦИКЛОПЕДІЯ УКРАЇНОЗНАВСТВА “Енциклопедія Українознав ства”, зошит 1, сторін 80. Го ловна Редакція: проф. др. В. Кубійович і проф. др. 3. Ку- зеля( Заходом Наукового То вариства імені Шевченка, Мін- хе;н-;Ню їйорк, 1949). Перший зошит уфундувало Ко опер а - тйвне Обєдйання Спожйв ан івг “КОС”, Мінхен-Фрайман, вига тивши 3,500 марок. •На зміст першого зошита складаються наступні статті: Дотеперішні укр^шські енци клопедії — 3. іКузеля; Назва території і народу — 3. Кузе- ля, В. Січинський, Ю. Шерех, Я. Рудницьки й; Пол оження; границі й територія України— В. (Кубійович; Емблеми знаме но і прапор — <М. Андрусяк; Український гимн — й. Лись-ко; Стан знання про географію і природу .України — В. Кубійо- вич; Топографічні карти Ук раїни — М. /Кулицький; Теоло гія — ,Ю. Полягісь'Шй; Грунти — Г. Махів; Рельєф і морфо логічні краєвиди — М. Доль- ницький.-Ціна зошита 2.50 .д< Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top