Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
Від 2001 р. у Штатах набув чинності рух, названий American Quilt Trail. Започаткувала його, сама того не відаючи, Дана Сю Ґровз з округи Адамс в Огайо, намалювавши, на по- шану матері-рукодільниці, візерунок стьобан- ки на її стодолі. Ідея сподобалась, її підхопили, поєднавши дві напрочуд корисні для сучас - ного американця, розпещеного модерними технологіями та матеріалами, ініціативи: збе- регти в побуті «бабусине рукоділля» і заодно привернути увагу до вимираючої дерев’яної стодоли (згідно з останнім агропереписом у 2017 р., крива діючих ферм у Штатах продов- жує повзти вниз - тільки від 2016 р. їх помен- шало на 12 000). Тож і чіпляють розмальовані ромби й квадрати або малюють їх прямо на стодолах, сарайчиках для зберігання кукуру- дзи (corncribs) та інших фермських спорудах. Найчастіше використовують геометричні ма- люнки, але трапляються і з елементами фло- ристики чи й навіть буколіки, як ось і в окрузі Бельмонт штату Огайо. Тут квадрат на стіні сто- доли заповнює зображення малого пастушка, на ймення Сем, у характерному одязі, викона- ний не менш характерним мазком пензля. Вік стодоли датований 1870 р.; вона занесена до реєстру історичних агроспоруд Департамен- ту внутрішніх справ США (U.S. Department of Interior). Маляр Скотт Гейґан з сусідньої округи Мон- ро, який малював Сема-пастушка, розповів мені, що стодола стоїть на території колиш- ніх вугільних шахт, і тому фундамент її почав був завалюватися, але вчасно укріплений дбайливим господарем Джеймсом Кінні. Він зберігає тут сіно, яким так славиться округа Бельмонт. Яскравий, так би мовити, зразок повернення фермерства на рейки натураль- ного господарювання, що стає характерним для кантрі-сайду Америки. І знову ж, без яскравого квадрата чи ромба це важко нині уявити. Стьобанка на стінах агроприміщень стає не просто модою, а символом... Хоча інколи це й має жалюгідний вигляд: щойно намальований ромб, який ще пахне свіжим деревом і фарбою, прилаштовують на стіні стодоли, покрівля якої від дірок аж світиться. Заново перекрити стодолу бага- тьом не по кишені, адже це коштуватиме в середньому 10 тис. дол. Існує 10-відсоткова знижка з федерального податку на агро- приміщення, збудовані до 1936 р., та це мало кого заспокоює, оскільки більше вкладаєш у нерухомість - вищі мусиш платити податки. Хоча є й такі господарі, що за будь-яку ціну перетворюють старі стодоли на механізм прибутку, адже добротна стодола є частиною маркетингу власного фермерства. Інші утри- мують їх у пристойному вигляді не для при- бутку, а з поваги до родинного спадку. Мені доводилося бачити стодоли та corncribs, збу- довані з дерева, посадженого ще першими поселенцями. На них хоча й не було узорів стьобанки, зате стояла невидима печать сти- лю й характеру. Так-так, саме характеру... Сто- доли гордо несуть в собі мікрокосм минув- шини і, в той самий час, розповідають нам безмовно про своїх господарів, які, можливо, Стодола з Семом-пастушком в окр. Бельмонт (шт.Огайо). Нетрадиційний візерунок стьобанки «Ма- ленька червона школа», створений для сто- доли роду Істерлі з окр. Ґрін (шт. Тенессі) Продовження на ст. 20 Our Life | Наше життя 19
Page load link
Go to Top