Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
Дата забиття татарського начальника (25.IX) на пам’ятнику подана хибно, на що вказує слідуюча обставина. Гетьман Дорошенко писав свій лист 25 вересня під Львовом і згадує сам в нім, що вище згадана подія сталася ’’оногдашнього дня”, значить перед 25 вересня. Коли зважимо, що гетьман наспів під Львів 20 вересня, то згадана дата смерти при падає між 20-им і 25-им вересня, а може, й раніше. За народними переказами під пам’ятником є спеціяльна комора, в якій знаходяться в домовині тлінні останки татарського вождя, якого застала тут смерть далеко від вітчизни. Побіч стоять дві столітні липи, посаджені, мабуть, тоді, як поставлено пам’ят ник. В цікавий спосіб ставиться народ до цього пам’ят ника. Я сам побачив, що підстава його, а особливо таблиця з написом, має на собі численні сліди яко гось обтовчення чи ударення гострим якимось пред метом. На мій запит відповів мені один селянин, що то проїжджі через село люди затримуються з ціка- вости перед ’’фіґурою” і як прочитає хто напис, так і штурхає його палицею, бо це, кажуть, ’’поганин був”. В той спосіб нищать поступово цікаву археологічно- історичну пам’ятку”. Добре стріляли святі отці, що й казати. Вправні були вояки! Стоячи на мурі Крехівського монастиря, я ледь роздивився цей пам’ятник на тлі соснового лісу — а святий отець не лише роздивився, але й влучив, як розповідають перекази, зубом з борони. Щ е до Другої світової війни в монастирі, кажуть, зберігалися три луки, арбалет, з якого начебто ’’за конник” вцілив родича татарського хана, пергамен- записка на 4500 талярів викупу... Все це зникло без слідно, як вода в пісок, як замулені джерела в лісі біля монастиря, від яких ченці колись спорудили водогін. А було тут колись, за переказами, 12 дже рел, і біля кожного ченці почали споруджувати кап лички. Не встигли... А дбали вони не просто про джерела — про витоки духовности нашої дбали. Не встигли... І замулюються джерела наших душ, пере сихає глибокий зв’язок минулого з майбутнім крізь сьогодення. Та в наш бурхливий час прискорюються й події. Щ е рік тому в публікації в газеті я пропонував пе редати напівзруйнований занедбаний історико-архі- тектурний комплекс Крехівського Василіянського монастиря віруючим, повернути Українській Греко- Католицькій Церкві і відновити там обитель. Вже у серпні 1990 року це побажання стало втілюватися в життя, а у жовтні тут почала діяти Василіянська Вища духовна семінарія. Нині тут 60 семінаристів- послушників, ченців, або, як їх ще називають, ”но- віціятів” опановують богослов’я та інші науки, щоб стати високоосвіченими теологами-священиками. Повний курс навчання розрахований на 8 років. Вік семінаристів-ченців від 17 до 40 років (є кілька навіть старших), вони переважно жителі західніх областей України, але чимало і з Сумщини, Київщини, Донбасу, Одещини і навіть з Росії, зокрема, з Ростовської обпасти. Приймають сюди осіб чоловічої статі з се редньою освітою, віруючих християн (незалежно від конфесії і національности), неодружених. Оскільки ця духовна семінарія є вищим учбовим закладом, семінаристи звільняються від служби в армії. Для ченців, які не є семінаристами, середня освіта не обов’язкова. Фото із каталогу УМ в Нью Йорку "Дерев’яні храми України" Тита Геврика. Продовження в наступному числі Крехів, Галичина. Царські двері іконостасу церкви св. Па- раскевії, половина 18 cm. Krekhiv, Haiychyna. Main gate of the iconostasis in the St. Paraskevia Church, mid 18th century.
Page load link
Go to Top