Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36
то козацьких традицій, ще живі були сиві свідки козацької давнини. Не так далеко були Ніжен, Ста- родуб, Конотоп, Батурин — історичні міста Гетьман щини. Ще стояли чудесні козацькі хати, оздоблені різьбою, орнаментами з цікавим внутрішнім устатку ванням інтер’єрів. Вся архітектура Слобожанщини 18-го століття була повна своєрідної оригінальної краси та естетики. Отже, вже з дитячих років Василь Кричевський всмоктав в себе істоту української естетики, на все життя просякається красою українського народнього мистецтва. Рисувати він почав ще з раннього дитинства. Закінчивши двоклясову сільську школу у селі Вели ка Сироватка, куди його батько віддав учитися, 13-літнім хлопцем Василь Григорович склав іспит у Харківське Технічно-Залізничне Училище, де міг учитися на казенний кошт. Ця школа дала Василеві Григоровичу добру підготовку в кресленні та рисун ку. Ще під час його навчання у школі, помітивши не абиякі здібности молодого хлопця — кресляр Хар ківської Міської Управи Бабкін — взяв його до себе на повне утримання, з тим, щоб він викреслював його проекти. За кожний такий викреслений проект, Бабкін ще додатково платив Василеві Григоровичу 20 рублів. Ці гроші Василь Григорович відсилав сво єму батькові. Талановитий шістнадцятилітнім юна ком зацікавився харківський архітект та професор архітектурного плянування Харківського Технологіч ного Інституту — Загоскін, взяв його до себе техніч ним помічником, поселивши в своєму домі разом з синами на правах члена родини. Він сам особисто почав учити Василя Григоровича мистецтва архітек тури, будівельного мистецтва, технології матеріялів та малювання акварелю. Сам Загоскін був видатний аквареліст. У Загоскіна Кричевський набув свою фахову архітектурну та мистецьку освіту, а з допо могою його синів завершив свою загальну освіту. Пізніше, у Харківському університеті, він слухав курс лекцій з історії України, етнографії і народнього мистецтва, з історії мистецтва у таких видатний професорів, як Балагій, Редін і Сумцов, працював у бібліотеці та музей університету, — вивчав зразки народнього мистецтва та давні документи. Приїздячи на вакації до батьків, він, разом зі своїм приятелем Василем Горленком, їздить по Полтавщині, збираючи етнографічні матеріяли для видання про українську старовину та народню творчість, яке вони разом плянували. Несподівана смерть Горленка перериває роботу над цим виданням. Живучи у родині Загоскіна, Василь Григорович мав нагоду зустрічатись з видатними діячами мис тецтва і культури. Загоскін був надзвичайно освіче на й культурна людина, він любив і знав мистецтво, мав з мистецтва велику бібліотеку, а його дім був одним із осередків культурного життя Харкова 1880- 1890 років. Частими гостями в його домі бували малярі Ми хайло Врубель, Григорій М ’ясоєдов, приятель Шев ченка — Лев Жемчужніков, письменник Константин Станюкевич, піяніст Антон Рубінштейн та Альберт Бенеш. Наїздами бував також композитор Чайков- ський . Знайомство зі всіма тими людьми, розвивав та збагачував мистецький світогляд Василя Григо ровича. Незабутнє вражіння на Кричевського справила зустріч з малярем Левом Жемчужніковим. Кричев- ському тоді було двадцять років. Можна припускати, що ця зустріч остаточно оформила його мистецький світогляд, визначила його життєвий і творчий шлях, скерувавши його в напрямі відродження та розвитку українського національного мистецтва. Жемчужніков був дуже кольоритною постаттю. Російський аристократ 24 літнім юнаком попавши на Україну одразу ж захопився природою України, її народом, звичаями, а головним чином багатством ’НАШЕ ЖИТТЯ”, ЖОВТЕНЬ 1986 15 В. Кричевський та П. Кост ирко. П роект музею Ш евченка коло могили, 1934. Design o f Т. Shevchenko M em orial M useum in Kaniv, 1934.
Page load link
Go to Top