Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36
дослідити історію розвитку народньої творчости цього періоду треба зверта тися до старовинних документів н.п. літописи 11-го і 13-го століть, щоденники з описами подорожей від 10-го до 17-го ст., ілюстрації та стінні розписи (фрес ковий живопис) в церквах з 11-го до 15-го ст., заставки з рукописів тощо. Вияв ляється, що через традиційний характер народнього мистецтва воно швидко не мінялося протягом свого розвитку. Народне мистецтво це творчість селян ства, яке жило поза впливами міських осередків. Нові впливи та ідеї проникали, поступово. Найчастіше, коли річ відповідала потребам, нічого не мінялося, хіба саме технічне оформлення, яке тільки удосконалювалося. Спосіб виробу народнього мистецтва передавався з покоління в покоління і таким чином, воно збереглося до 20-го століття. А традиційних стилів розви нених одним родом (племенем), селом або районом старанно дотримувались. Будь-яке відхилення не зустрічалося радо хоч талант і творча здібність завжди були цінені так довго, як творець не переступав меж традиційних форм. Народне мистецтво процвітало серед українців довгі століття, але не було широко знане поза межами відокремлених районів. Тільки в 19-му ст. вияви лось серед етнографів та науковців зацікавлення цим явищем. Отож, вони по чали вивчати всі аспекти селянського побуту включно з його мистецтвом. Слід згадати, що науковці були занепокоєні негативними наслідками про мислового перевороту. Це також спричинило більше зацікавлення. Індустріялі- зація загрожувала існуванню народнього мистецтва, тому що речі вироблені на фабриці прискореною системою продавалися дешевше, ніж вироби домашні. Крім того, міські впливи щораз більше почали просякати в селянське життя. Це спричинило у селян заник консервативних способів мислення та почуття відок ремлення. Порушення розпорядку селянського життя помічалось в їхній твор чості, яку найчастіше окреслювали як чисту, гарну і щиру. Етнографи та на уковці почали зауважувати спотворення форм і помітили загальне погіршення щодо рівня народнього мистецтва. Тому еліта та інтелігенція заініцюювали рух, щоб урятувати заникаючі приклади народнього мистецтва. Постали школи народнього мистецтва, збиралися експонати, а на засаді цього створилися му зейні колекції. З’явився великий попит на здібних народніх майстрів, які б далі виконували своє ремесло за традиційними вказівками, з метою простудіювати їхню працю. Виставка народнього мистецтва Українського Музею в Нью-Йорку має зразки ткацтва (килими, рушники), кераміки, різьби, вишивання, писанок, а та кож народне убрання. Здебільшого, виставлені речі походять з кінця 19-го та початку 20-го ст. Рушник. Полтава, з поч. 20 ст. Ritual cloth (Rushпук). Poltava; early 20th century ’’НАШЕ ЖИТТЯ”, ЖОВТЕНЬ 1986 11
Page load link
Go to Top