Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
“НАШЕ ЖИТТЯ”, ЛИПЕНЬ - СЕРПЕНЬ 2018 WWW. UNWLA .ORG 5 смерті існували в нашій Церкві ще до приходу монголів. Здається, також, що і чуда за її по - середництвом діялися, бо її ім’я було поміщено у список святих приблизно у XII ст. і, що цікаво, набагато швидше княгиня Ольга визнана свя - тою, аніж Вол одимир Великий – Хреститель Київської Русі. Про святкування пам’яті Ольги ще в домонгольській добі довідуємося з трьох збережених списків сербського Прологу з XIII — XIV ст. Ті списки переписано з бол гар - ського тексту, який відписали з руського ориґіналу. У них подано життєписи руських святих київської области, що їх празники були встановлені ще до нападу монголів. Серед тих святих є також життєпис княгині Ольги, який закінчується словами: «Ольго, не переставай молити Бога за тих, що почитають день твого у покоєння». Історія одного із перших на Русі хри - стиянських храмів на честь Святителя Миколая на Аскольдовій могилі доволі багата як на історичні події, так і овіяна загадками. Цю цер - кву кілька разів паплюжили вже в суверенний період, а за свою історію нищ или стільки, що й не порахувати. Церковний історик проф. Карташев в «Очерках по истории Русской Церкви» зау - важував, що Свято - Миколаївська церква на Аскольдовій могилі поставлена була для по - шанування пам’яті про Аскольда як христи - янина. Чимало поважних і сториків вважають, що церква на Аскольдовій могилі збудована княгинею Ольгою. Зокрема, ректор Києво - Мо - гилянської колегії архімандрит Інокентій (Гі - зель), перший ректор Київського університету святого Володимира професор М. Мак си мо - вич, посилаючись на лі тописи, зауважували, що Свято - Микольська церква на Аскольдовій могилі споруджена княгинею Ольгою. «І за - хоронили Аскольда на горі, де після велика княгиня Ольга, охрещена, першу церкву свя - того Ніколи в Києві поставила», — мовить Ки - їв ський Синопсис. Анал огічні свідчення зу стрі - чаються у Тверському літописі, Четьї - Мінеях Дмитра Ростовського, письмових пам’ятках Ки - єво - Печерської лаври. Зокрема, у «Короткому історичному описі Києво - Печерської лаври», виданому в 1795 - му р., зазначено, що «Асколь - дова могила , яка стоїть нижче Миколаївського монастиря на горі, над Дніпровим берегом, де згодом блаженна Велика княгиня Ольга, при - йнявши хрещення, першу церкву чудотворця Миколая побудувала на пам’ять поховання на тій горі Аскольда». Навіть більше, за пере - казами, нібито княгиня Ольга заповідала себе поховати саме в цій церкві, і тому, можливо, і будувала для таких цілей. Адже відомо, що в давнину зазвичай хоронили князів саме у побудованих ними ж храмах. Сучасна кам’яна церква на Аскольдовій могилі — творіння Андрі я Меленського, має трохи понад двісті років. На початку ХІХ ст. дерев’яна церква на Аскольдовій могилі по - требувала серйозної реконструкції. Саме тоді було вирішено на її місці звести кам’яний храм. Проект нової церкви створив, за тодішньою термінологією, «начальник губернської архі - тектурної креслярні» А. Меленський. Це йому маємо завдячувати, що саме Хрещатик визна - чено як головну вулицю Києва. За проектом і планом Меленського був забудований Поділ після його пожежі в 1811 - му р., споруджено Контрактовий б удинок, келії та господарські будівлі Києво - Печерської лаври. ...Першим, хто сформулював «місійні» завдання Української Греко - Католицької Церкви – спадкоємиці Київської Церкви – був блаженний митрополит Андрей Шептицький. Митрополит Андрей накреслив три голо вні завдання: відновлення київської помісності УГКЦ; католицько - православне зближення та порозуміння всередині Київської Церкви; ка - толицько - православне сопричастя в єдиному Київському патріархаті. Сучасні місії в Україні як традиційних Церков київської тр адиції, так і інших Церков і релігійних спільнот, є не стільки привнесенням в українську духовну історію чогось нового, скільки нагадуванням про існування древнього 1000 - літнього християнського коріння. Місії такого характеру мають і відповідну назву — «но вої євангелізації», тому у церковному ро - зумінні найперше маємо відновлювати Київ - ську Церкву, а не будувати Помісну Право - славну Церкву. На сьогодні така правда, що одна Київська Церква є конфесійно розділена, і таку дробленість церковну треба виправляти — найперше повертати київську традицію! Від - нов лювати єдність Київської Церкви варто, оче видно, за посередництвом святих Київської Церкви. У нинішньому часі у храмі святого Ми - колая Мирлікійського на Аскольдовій могилі в особливий спосіб готуються пошан увати святу рівноапостольну княгиню Ольгу. У храмі від - криється притвор княгині Ольги, де буде освя - чена ікона на честь першої української святої. Настоятель храму о.Ігор Онишкевич спеціаль - но запросив художника В. Кальненка для напи - сання ікони княгині Ол ьги. Найперше, ікона святої рівноапостольної Ольги — це образ ду - хов ної матері руського народу. Історія зберегла
Page load link
Go to Top