Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
4 WWW.UNWLA.ORG “НАШЕ ЖИТТЯ”, КВІТЕНЬ 2018 Благовіщення — свято весняного пробудження природи, очищення людських душ Свято Благовіщення Пресвятої Бого- родиці — одне з великих весняних свят, що з утвердженням християнства мають і українці. Повна назва свята у православ’ї звучить так: Благовіщення Пресвятої Володарки нашої Богородиці і Приснодіви Марії. Назва існує з VІІ ст., але сам день вшановували і чотири століття раніше як «день вітання», «підвищення», «Вітання Марії», «Зачаття Христа». Благовіщення у право- славній християнській вірі входить до « дву- надесятих свят », тоб- то дванадцяти важли- віших після Вели- кодня. На відміну від самого Христового Воскресіння, Благові- щення святкують щороку в один і той самий день – 7-го квітня. Цю дату взято від Різдва (7-го січня) — за дев’ять місяців до нього. Відповідно, християни-католики святкують Благовіщення (за Григоріанським календарем) 25-го березня. Цікаво, що новий рік в Англії до середини ХVIII ст. починався саме від Благовіщення. Є ще думка, що це пов’язано зі створенням людини Богом (за Старим Заповітом воно відбулося саме 25-го березня). Відповідно, день, коли Діва Марія дізналась, що стане Матір’ю Божою, називають Благовіщенням. Збіг Великодня та Благові- щення називають Кіріопаскою. Останній раз Кіріопаска була у 1991-му р., а наступна буде аж у 2075-му р. Марія була звичайною дівчиною з міста Назарет. Тиха й сором’язлива, замість дитячих розваг вона читала Святе письмо та молитви, займалась рукоділлям. До 14 років виховува- лась і прислуговувала у храмі. Коли досягла віку, в якому зазвичай дівчат видавали заміж, їй довелося вирішувати: повернутися у бать- ківський будинок або вийти заміж. Але Марія вже дала обіцянку Богу, що назавжди зали- шиться Дівою. І священнослужителі, які вихо- вували її, віддали Марію вісімдесятирічному Йосифу, що був її родичем. Після заручин вона жила у будинку Йосифа чистою та непорочною (невинною, незайманою), і, так само як у храмі, вела господарство та проводила час у молитвах. Через чотири місяці заміжнього життя до Марії явився архангел Гавриїл, який повідомив її благу вість про те, що з усіх земних жінок Марію вибрано бути матір’ю Сина Божого — Спа- сителя людей від гріхів земних. Прихід ангела до Марії описано у Біблії євангелистом Лукою: «Радуйся Благодатна!», — сказав Гавриїл. – Господь з Тобою! Благословенна Ти між жінками, Раба Господ- ня!». Марія ж відповіла: «Хай буде мені за сло- вами твоїми». На тому місці, де Марія зустрі- лась з Гавриїлом, зведе- но храм, куди мільйони паломників з усього світу приїжджають, щоб побачити це святе та свя- щенне для християн усього світу місце. У давні часи це було свято відвернення небезпеки від людини. Людина прагнула захи- ститися від негативного впливу ранньове- сняного рубіжного часу та мати захист на весь рік. На Благовіщення спостерігали за по- годою та зіставляли побачене з порою року, що і є підтвердженням світо творчих мотивів. Так, яка погода зранку у цей день, такі й кліматичні умови будуть навесні, обідня пора визначає погоду на літо, а вечірня – на осінь. Тобто, це свято вказує на погоду й урожай на весь рік: « яке за погідне Благовіщення, такий буде за погідний цілий рік: як тепло, то літо буде сухе і добрі сінокоси ». На Буковині на Благовіщення передбачався цілий комплекс ритуальних дій з яйцем, на основі яких робили прогностичні оцінки. Наприклад, поширена обрядодія класти надворі яйце на ніч, а вранці по тому, чи воно трісне, визначати врожайність на рік. В українців рівнинної зони Буковини (як у с. Митків, Буковина-Заставнівщина) інша обрядодія з визначення врожаю на рік, де Мозаїка «Благовіщення» (ХІ ст.) у церкві Софії Київської ( Київ ).
Page load link
Go to Top