Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
Відкриття виставки мистецького товариства "Шлях". Посередині Володимир Лобода і Володимир Кауфман. At the opening of an art exhibition presented by "Shljach". протиставити себе і свою творчість потоку бездар- ности, бездушности, безкультур’я. Середина 80-их років починає відлік проведення демократичних реформ. В Україні починається пев не оживлення культурного життя. Та чи можна, вра хувавши все сказане вище, вірити щирості художни ків, які із завзятих "соцреалістів” перетворились у не менш завзятих ’’авангардистів”? Не забуваймо, що конформізм став хронічною хворобою наших діячів від культури. І тому в ’’перебудову” художни ка, який вчора малював сталепрокатний стан, а сьо годні дає на виставку Страсті Христові, погодьтеся, повірити важко. Процес деморалізації набрав нових форм і видозмін: конформізм став більш витонче ним, плагіат — не таким явним, як раніше. Оскільки Спілка художників майже зовсім втратила свій авто ритет, то якось змінити ситуацію, що склалася, вона не в силі. Отож здорові сили громадськості усвідом люють, що весь тягар по оздоровленню культурного середовища лягає на їх плечі. Одним з необхідних елементів здорового культурного життя повинне стати створення незалежних творчих об’єднань, які змогли б протиставити збанкрутілій Спілці худож ників чисте, не засмічене соцреалістичними дурни цями, вільне від хворіб тоталітарного мистецтва творче мислення. Першим таким об’єднанням у Львові стало мистецьке товариство "Шлях”. "Шлях” утворився восени 1988 року і об’єднав близько двадцяти живописців, графіків, скульпторів, збирачів народного та професійного мистецтва. Всі вони самобутні й обдаровані художники. Мистецтво їх зріле і творчі дороги обрані, незважаючи на від носно молодий вік (переважно 30-35 років). У кож ного вироблена стійка життєва позиція, небайду- жість до змін, що відбуваються сьогодні на Україні. Основою маніфесту товариства послужив твор чий маніфест АНУМу, бо товариство своєю діяль ністю прагне продовжити традиції діяльності худож ників АНУМу. Отож: ’’Шлях” — бореться з провінційністю, плагіатом, дилетантством, кар’єризмом в мистецтві; ’’Шлях” — прагне високої мистецької культури, кваліфікації мистців у їх професії; "Шлях” — за творчість сучасного освіченого мистця. В програмі діяльности товариства не тільки і не стільки популяризація власних творів, як, в першу чергу, пропагування кращих зразків української культури — як професійного, так і народного ми стецтва. Саме з цього бажання народилася ідея пер шого у Львові аукціону мистецьких творів львів ських художників, проведеного товариством у 1988 році під егідою Львівського відділення Українського Фонду культури. Всупереч песимістичним прогно зам, аукціон мав значний комерційний успіх, перед усім, як наслідок вдалого відбору творів мистецтва членами товариства. Другим важливим заходом, проведеним товари ством "Шлях", стала виставка, перша після двадця тилітнього замовчування, видатного українського мистця Опанаса Заливахи, людини, яка в 60-ті pp. стала однією з численних жертв брежнєвсько-су- словського режиму. Не буде перебільшенням ствер дження, що презентація творів Опанаса Заливахи стала першою віхою у поверненні творчости цього самобутнього мистця українській культурі. Виставка була зорганізована стараннями і власними коштами членів товариства ’’Шлях”. Товариство широко співпрацює з незалежними організаціями та установами. Художники зі ’’Шляху” створюють реклямну продукцію для естрадного те атру ”Не журись!” та Львівського молодіжного теа- тру-студії, надають допомогу групі ’’Євшан” в офор мленні альманаху ’’Євшан-зілля”, графічно зафіксо вують акції, що їх проводить група ’’Євшан”, постій но створюють і поширюють пам’ятні листівки, при свячені визначним датам в історії України, видатним діячам української культури. Високий художній рі вень цих документів-пам’яток сприяє естетичному вихованню широкого кола глядачів. Ця діяльність не перешкоджає художникам то вариства "Шлях” залишитись справжніми мистцями. Про це засвідчила перша виставка ’’Шляху”, яка відбулась у травні 1989 року в Лв. Муз. Укр. Мист. (ЛМУМ). Виставка відбила широкий діапазон твор чих пошуків, які, звичайно, не рівнонаправлені, що зумовлено самою діалектикою творчого буття. Тут були представлені різноманітні стилі та напрямки, які свідчать про плідний творчий процес. Справжнім відкриттям виставки став широкий показ робіт скульптора Миколи Андрущука. Появу майстра такого рівня у львівській скульптурі слід ві тати і рокувати надію на майбутнє. Досконало воло діючи технікою, він сміливо експериментує, макси мально використовує пластичні властивості матерія лу, немов одухотворюючи його. Творам Андрущука притаманні високий артистизм та глибоке проник нення в суть моделі. 14 ’’НАШЕ ЖИТТЯ”, КВІТЕНЬ 1990 Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top