Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
співробітникам музею, приходилося рятувати цінні ікони, сказані на загладу. Зразу правдоподібно ми в цих старих іконах цінили передусім їх вік. Доперва дуже повільним і довгим процесом вивчання дійшли ми до оцінення мистецьких прикмет нашої старої ікони. Зрештою, йдучи за загальними напрямами єв ропейської критики чи естетики, ми всі були ще реалістами і кождий з нас був би правдоподібно означав як найвищу ціль мистецтва — віддавати як найправдивіше відбиття природи. У всіх університе тах і академіях Европи переважала аксіома, що при рода є великим майстром мистецтва. Дарма, що цьо го великого майстра представляв перед учнями ака демії дуже часто модель, бувало, старий засипляю- чий дідусь. Відай доперва в 90-их роках м. в. зачали маляр ські школи говорити про те, що й позасвітове можна Митрополит Андрей Шеп- тицький підчас відвідин Українського Народного Со юзу та редакції "Свободи", 1921 р. в Джерзі Ситі, Н.Дж. би якимсь способом шукати і віддавати у мистецькім творі. Ми, що якимсь несвідомим інстинктом оціню вали ті промінчики з-за світу, що блиску додавали нашим іконам, довго ще не знали їх, та порівнювали їх з творами реалістичного мистецтва. Пригадую со бі, що в Києві у Софійськім Соборі я оглядав річ в ньому чи не найцікавішу: фрески на стінах сходової клітки притвору. І я довго не міг ніяким способом злучити святе малярство святої ікони з чисто світ ським сюжетом цих фресок — полювання на звірів. Досвід доперва показав, що й в іконах є багато цінного матеріялу — історичного і етнографічного, та що наше старе мистецтво далеко ще не є так цін не і досліджене, як воно на те заслугує. Та пізнали ми, що нема для нас поступу і розвою в мистецтві, яке би не опиралося на нашому мистецькому пере- данні і не виходило з него.
Page load link
Go to Top