Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
вають і зачинають дивитися на вас лагідним світлом у сріблистих, мінливих, тонах, як фосфоризована морська вода. Марія Дольницька, — творець свідомий своїх мистецьких завдань. Останнє чвертьліття в образо творчім мистецтві перейшло в дуже цікавий і енер гійній боротьбі за новий мистецький вислів. Ця бо ротьба перш за все прагнула нового стилю, нових форм, а не раз і змісту та переоцінки мистецьких по нять. Часто ця боротьба прибирала анархічні і хао тичні форми, готова була, чи хотіла навіть — пору шити засадами образотворчого мистецтва, а проте боротьба ця дала багато позитивних моментів. Вона розчинила двері до правдивих скарбів мистецтва, вернула здорову його основу, навчила бачити досі ’’незауважене”, відчути ’’невідчуте”. Наша доба, доба винаходів і удосконалень, революцій і воєн, перебу дови життя і психіки людини є добою і нового ми стецтва. Яке воно буде, нове мистецтво, який воно час собою охопить і який цикль сучасних "ізмів” огорне, все залежатиме від поступу самого життя, економічного укладу і завершення типу нової люди ни. Марія Дольницька, як дитина свого часу, як мис- тець взяла від сучасного експериментального ми стецтва багато. Взяла те, що лишилося непорушним. Поцілунок Ю ди — рисунок, туш. Juda's kiss — drawing — ink Нот ат ки з Мистецтва, ч. 15, 1975. Лишилася при засадах образотворчого мистецтва, при самій його суті. Вона знає як компонувати річ, як надати їй промовистого, переконливого виразу, в ритмі дати спокій, який око приймає лагідно, якби римовано. В її композиціях, видно довгий пройдений мистецький шлях, велику мистецьку культуру. Вона знає таємниці укладу ліній, викарбовує з них акор ди, що приховані по жіночому, промовляють невпій- манним мистецьким змістом. Дольницька промовляє до нас чи то клясичною формою, чи то правильним зрозумінням візантій ського мистецтва, а останньо свіжим, декоративно- площинним трактуванням площ. Твори її, замкнуті емалійні композиції, мають у собі багато мистецької волі, закінченість і гармонія кожного твору продума на до кінця. Ця велика мистецька свідомість ставить її у ряди свідомих своєї праці і завдання мистців, які можуть і які творять найбільші наші мистецькі цін ності. Композиції Дольницької, стоять якби поза ча сом, вони є сумою сучасних плястичних досягнень і сучасної індивідуальности. Назагал, речі Дольницької декоративні. Настіль ки декоративні, наскільки сам матеріял промовляє у неї своїми властивостями, які Дольницька ретельно береже. Та вони мають багато з вальорного вислову, особливо в кольориті. Кольорит Дольницької є теж Це Чоловік — ґваш Ессе Ното — gouache Нот ат ки з Мистецтва, ч. 15, 1975.
Page load link
Go to Top