Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
МАРІЯ ДОЛЬНИЦЬКА Через те, що ми не маємо українського мистець кого осередку, де зосереджувались би наші ми стецькі сили, де ці сили могли би жити своїм влас ним мистецьким життям, утворити свою мистецьку атмосферу, що відіграє чи не головну ролю в роз- вої мистецької культури — ми багато втрачаємо на доцільності сучасного українського мистецтва, і на його об’єднуючій стилевості. Через те нам стає тру дне взаємне пізнання, обмін думок, своєчасне реа гування на живу мистецьку роботу, нівелювання розбіжностей і поглядів щодо поступу сучасного ми стецтва. Тратять на цьому не тільки індивідуальні мистці, а цілі групи, організації і мистецькі течії. Втрачає загальний напрям нашого мистецтва, його головний стрижень —- стиль. Мистецька атмосфера, систематична виміна ду мок, шляхетне суперництво, толеранція рівнорядних сил — все це має велике значення для мистця. Вони не тільки виховують мистця, чи допомагають йому стократ скорше розбиратися в складних питаннях, але вироблюють певні навики і форми в заокругле ному мистецькому житті, що переходять у традицію; визначають півсвідомі, інтуїтивні чинники у мистця, приводять все сказане в лад, прокладають дорогу до мистецького поступу. Цього у нас немає і цього нам бракує. Тільки та ким явищем і аналізою його ми можемо пояснити те, що Марія Дольницька, велика мистецька сила, до сконалий майстер, високо кваліфікований технік і справжній поет, мало знана широким українським масам. Яка трагедія! Творити своїй нації, віддати їй довгими роками придбане знання, весь свій зміст, свою творчість і вогонь, всю себе — розкидати свою працю довгих днів і ночей, місяців і літ по чужих му зеях і збірках, виставках і сальонах, тріюмфально збирати за працю оплески в формі признань, рецен зії, доповідей і т.д. все, все це віддати не там, де тре ба, і де все те повинно бути... Марія Дольницька — мистець емалії. їй віддала вона всю себе. У ній працює Дольницька послідов но, з незвичайною любов’ю до предмету, з великим його зрозумінням і з великими досягненнями, техніч ними і мистецькими. Речі, творені Дольницькою ба гаті в мистецькі вальори; мистецькі форми і зміст, композиційний підхід, кольорову дисципліну — все це надає її творам високих мистецьких прикмет. Емалія — це химерний матеріял. Морочливе ви палювання, невпинна контроля і коректа фактури, самого тону і тяжкої його Градації — вимога незви чайної ремісничої вправи і звичайної людської уваги в процесі роботи, ускладнюють мистецький задум творця і її переведення. Виробничий, технічний про цес роботи емалією полягає на тім, що на металевій, дуже часто золотій, а переважно мідяній чи бронзо вій дощині виконується рисунок дротиками певної форми, потрібної даному рисунку. Місця між дроти ками заповнюються властивою емалією в порошку. Так приготовлену плиту вкладають до спеціяльної печі і при високій температурі розтоплюють по рошки в чудове, кольорове шкливо, що світиться не звичайно ефектовно й живо, та дуже міцно зв’язу ється. Чим складніше кольорування, тим більшої праці і вправи воно вимагає. Кольори емалії незви чайно інтенсивні і індивідуальні. Тільки мистець може сполучити їх у гармонійну цілість своєю вправ ною рукою і знанням та чуттям. Як у казці пере ходить такий процес. Купки безбарвного порошку, грудочки камінної і шкляної маси, що іскриться і чі пається при дотику, чи розтертої на руці, в огні ожи- Марія Допьницька у молодому віці. *1 січня 1895 р. — 27 ж о в т н я 1974 р. Видання C оюзу Українок A мерики - перевидано в електронному форматі в 2012 році . A рхів C У A - Ню Йорк , Н . Й . C Ш A.
Page load link
Go to Top