Skip to content
Call Us Today! 212-533-4646 | MON-FRI 12PM - 4PM (EST)
DONATE
SUBSCRIBE
Search for:
About Us
Publications
FAQ
Annual Report 2023
Annual Report 2022
Annual Report 2021
Initiatives
Advocate
Educate
Cultivate
Care
News
Newsletters
Sign Up For Our Newsletter
Join UNWLA
Become a Member
Volunteer With Us
Donate to UNWLA
Members Portal
Calendar
Shop to Support Ukraine
Search for:
Print
Print Page
Download
Download Page
Download Right Page
Open
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40
А р кад 'т О п в н с ь к а -П е т р и ш и н . В ік н о в н о ч і. О ф о р т . A r c a d ia O le n s k a -P e tr y s h y n " N ig h t w in d o w ” E tc h in g саме мав на увазі американський критик Е. Бравн, який говорив про вплив української спадщини на мисткиню. Він теж натякав на вплив точних наук (можливо, маючи на увазі чоловіка Арки — математика Воло димира Петришина), що у творах Арки знайшов вислів у прецизії точно окреслених ліній і площ. А. О. П.: Почали появлятися теж нелюдські істоти, ніби якісь потвори, які чатують на людину, як ось хоча б на ’’М олоду”. Або інша картина, д е д в о є у ясній авреолі, а на них чатує щось загрозливе. У. Л.: Я помітила, що у вас часто появляється елемент чогось загрозли вого. Чи можете це вияснити? А. О. П.: Можливо, це в’яжеться з т е м а т и к о ю в ід ч у ж ен н я л ю д и н и . Наприклад, одна постать окремо, а там д в о є любовників. чи інша картина ’’Самітня” — д е вона одинока сидить під безлистим д ер евом . У. Л.: Ця відокремлена постать, що так часто появляється у ваших картинах, перекликається з темою від чуження, якою пронизана сучасна література та філософічна думка. А. О. П.: Можливо, це відгук екзистенціялізму. Коли ми перенеслися д о цього помешкання, я думала, що тут у тій кімнаті б уд у працювати. Кімната темна з одним віконцем, і я почала почуватися д у ж е відокремленою , ізольованою від світу. Та поки я перестала тут працювати, я створила серію вікон. Це ще більше зблизило м ене д о предм етного жанру. Це о д н е вікно єд н а є м ене зі світом: я тут замкнена, а там широкий світ. У. Л.: Чи ваше почуття було таке що вікно — це щось, що з’єднує зі світом, чи навпаки, що так мало, тільки це невеличке віконце з’єднує зі світом? А. О. П.: Спочатку це було по чуття, що тільки це маленьке віконце в’яже м ене зі світом. Пізніше я перейшла д о малювання інших вікон і так постала серія вікон. Вікно є тут м етаф ор ою почуття, що ви є тут а там інший світ. Крізь вікно людина м ож е щось бачити, але не все. На ділі, це продовження тематики самітности чи відчуження. Я ж б о тут сама в цій кімнаті, а там, за вікном, є щ ось ясне, привабливе. Критика відмітила, що в новіших моїх працях є щось, що перекли- кується з тими течіями, які були с е р е д американської м ол оді ще в початках 60 років, а сам е якийсь неспокій, пошукування чогось, що криється поза хаосом , який закриває те ’’щ ось” пер ед нами. Мене притягало м алю вання хаотичного сплетення рослин. Рослинність характеризує інтенсивна живучість, рослини співживуть, с е б е взаєм но проникають. У. Л.: Чи ви свідомо вибирали такі вияви свого відношення до світу? А. О. П.: Д уж е дивно, як напрями м о єї праці зустрілися з тим, що діється в американському мистецтві. Я зум исн е не слідкувала за тим, що сам е там проходить, бо не хотіла під падати під впливи, хотіла знайти се б е , свою власну мистецьку ф іл о со ф ію . Але за намовою мого чоловіка я поча ла цікавитися тим, що діється у А р к а д ія О п е н с ь к а - П е т р и ш и н . Л іс в н о чі. О ф о р т . A r c a d ia O le n s k a -P e try s h y n , N ig h t fo re s t E tc h in g НАШЕ ЖИТТЯ, БЕРЕЗЕНЬ 1978 11
Page load link
Go to Top